LUCIA

Idag är det lucia! jag älskar verkligen lucia, satt å lipade mer eller mindre på skolans lucia. haha tillskllnad från i ettan då ja faktiskt somnade, kom ihåg att ja skämdes jätte mycket. tänk vad länge sen det va ändå, men ändå känns det som så kort tid, ja har gått här i över två år, snart ska ja ta studenten. verkligen ta livet ut i vuxenvärlden. det känns lite skrämande på något sätt, hela världen ligger framför mina fötter och just nu håller  jag alla trådar i en hand, det är jag som bestämmer hur mitt liv ska bli, vad ja ska plugga vidare på, vart ja ska resa. det finns så mycket jag vill, jag vill till Isral, jag vill till Japan, jag vill studera teologi, jag vill åka till colombia och hjälpa gatubarn, jag vill plugga till psykolog.

finns så mycket jag vill, och jag vet att det bara är jag som kan fatta de här besluten. jag formar mitt liv, varje dag som går är ett steg mot framtiden och jag vet att det jag gör idag påverkar imorrn och det skrämmer mig lite.


ibland vill jag faktiskt bara vara liten igen, jag vill kunna välja själv, samtidigt som ja inte alltid klarar av att fatta egna beslut.

tänk så velig man kan vara!

Dagens outfit: lolitaklänning, lolitaskor, och glitter i håret! Idag är jag en lucia-lolita^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback