Att vara MC för första gången ELLER Hur man gör bort sig totlat

Igår var första gången jag var MC på poetry slam, och jag gjorde bort mig totalt,
För det första glömde ja nästan bort häften av all info jag skulle säga,
Vi hade en jury som inte fattade hur man skulle göra men trodde att han gjorde det och jag visste inte hur ja skulle säga till honom att han va tvungen att visa poängen
Jag gick ifrån podiet innan ja sagt poängen
Jag glömde att det va ja som skulle gå upp efter de tävlande och satt nöjt kvar på min plats och undrade varför ingen gick upp
Det var en fullegubbe som bråkade och skrek mitt under tävlingen och ja hade ingen aning om hur ja skulle hantera det, tack och lov skötte Bosse det hela väldigt bra! tack för att han finns!
Men efter ett tag gick det bättre, ja klantade mig rejält men ja menar det kunde gått värre
att säga att ja är nöjd med gårdagens insatts vet ja inte om ja kan, men ja hade kul och det verkade som om publiken uppskattde min total förvirring lite i alla fall!
jag tror det har och göra med att jag är så förvirrad, det är därför jag klantar mig men men
Sånt ät livet!

Av de tävlande vann Mattis tävlingen, vilket inte förvånade mig, och han var en värdig vinnare!image12

Kommentarer
Postat av: Maja

Haha! Cissi! Jag känner så igen mig! De e ingen annan som fattar de här me förvirring utom du.. Hur ska man liksom kunna ha koll på allt?? Tack för att du finns å för att du e lika klantig som ja! ^^

2008-02-24 @ 19:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback