Monochrome

Så tack och lov att man kommer iväg
Nu sitter jag här ensam, Micke har åkt iväg för att jobba på demon och jag är den enda som är vaken,
det är alldeles tyst i huset. Inte ofta det är det hemma hos, det brukar alltid vara stoj och stök, musik från köket, mamma som går och visslar, pappa som aldrig kan sitta sitl och min bröder
Mina bröder som som mest skriker och hoppar omkring, i alla fall den lille
Musik från datorn, tunga hårdrocksriff,
Gustav som spela gitarr
Musik från köket
Mamma som lyssnar på Tova Carson och glatt skrik/sjunger med
VISA MIG HUR MAN GÅR HEM
mamma dansar loss med stakspaden i handen
matos från spisen
Mamma har på sig pappas bruna gamla förkläde det det står
Lars mastercheif
Pappa damsugar
Hur mycket man än damsuger hos oss så är det ändå alltid stökigt
men jag trivs så bra när det är stökigt
mitt rum, det ser ut som en knarkarkvart
i alla fall om man ska tror mamma
kläder och smuts över hela golvet, det går knappt att komma fram
jag får hoppa fram till sängen
Blutengel spelas på högsta nivå
YOU LOOK SO PRETTY WITH TEARS IN YOUR EYES
Det är sorgligt att jag verkligen inte ser söt ut när jag gråter
Jag är ful då
röda små grisögon, rinnade mascara och punderstrimmor
Haha, lyckliga är de som kan se vackra ut när de gråter
Det är ett bra vapen
fast så ofta gråter jag ju inte så ja tror inte ja behöver ora mig

det är tyst nu, man hör bara vinden utanför
Så lustigt
att det kan kännas som om man är i ett annat hus
i ett annat hem bara för att det är lite tyst
fast klockan nästan är tolv och det är ljust ute
så ligger alla andra ändå och sover
Och jag betraktar gårdagens disk,
en halväten bulle, en halvtom chipspåse
några glas, lite smulor
Jag borde torka undan innan mamma och pappa går upp
men jag orkar inte just nu
jag är glad att jag är den enda som är vaken
Så ja kan ta vara på den ljuvliga tysta ensamheten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback