Samtidigt rättfärdig och syndare

Nu sitter jag här för första gången på en lektion med en egen bärbar dator. det känns väldigt bra. Idag har vi börjat med en ny kurs. Romarbrevet. Det ska bli väldigt intressant, men det är sjukt mycket att läsa verkligen. Just nu har jag fyra böcker att läsa, en ska vara klar tills på tisdag, men jag har kommit en bit i den, dock är det väldigt svåra frågor som ja inte kommit så långt med. Det måste jag verkligen ta itu med IDAG. Jobbigt jobbigt, men men, jag tror jag klarar det. Blev klar med markus-uppsattsen igår. det är det största arbete jag någonsin gjort, men ändå vet jag att det bara är en G-uppsatts, ironiskt inte sant? Vi har Bruno i den här kursen och han har ett helt annat tempo än Ingemar, det är nästan så jag inte hinner skriva det här. haha, jag älskar den här skolan så otroligt mycket. Jag vill inte åka härifrån när det väl blir helg för att jag trivs så bra. jag älskar mitt lilla rum, som jag förövrigt tog tag i lite mer igår. Satte uppe papper på ena väggen med olika texter som ja gillar plus mina älskade spadet-kort. Älskar spader trycket. Ska springa ner till Gösta när skolan är slut och fråga om han kan hjälpa mig sätta upp min spegel! Det känns verkligen som ett Cissi-rum nu! Det gjorde det innan också, men nu känns det bättre!! Sen älskar jag att sitta på lektionerna och lyssa på allt intressant, även om jag inte förstår allt trivs jag ändå bra i skolbänken! Sedan är jag hemskt förtjust i att springa till biblioteket, det är helt otroligt. Det finns t.o.m feministisk teologi. Jag trivs med alla lärare och, ja jag vet inte vad jag ska säga men allt är så mysigt. Igår var jag med Jonas, Jocke och Glytten och handlade och det va väldigt trevligt, köpte hårfärg bla och färgade håret. Tror dock inte någon har märkt det och det är bara positivt, det måste betyda att ingen märkt att färgen på mitt riktiga hår började gå ut, men att hårförlängningen fortfarande var svart :P

Idag har vi bönedag på skolan, den börjar egentligen kl halv tio, men vi var den enda klassen som skulle samlas innan och ha lektion, mest för att vi behövde komma igång med den nya kursen. Det ska bli intressant med bönedag. Egentligen ber man inte hela dagen, men mycket. Först är det lite predikan av Ingemar, sen blir det bön i basgrupperna (min basgrupp är jättetrevlig)  sen blir det någon form av bönevandring (har ingen aning om hur den kommer se ut) och sen blir det nattvard. Som sagt, väldigt trevlig dag.
Sen MÅSTE ja som sagt ta tag i fees bok. Den är verkligen intressant. Den handlar om hur man ska tolka, använda och förstå Biblen på bästa sätt. Nej nu ska jag ta och konsentrera mig på Bruno till 100%
Ha en välsignad dag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback