Jag tror på änglar

Hm såg att jag tydligen inte publicerat detta


Sitter nu nyduschad och fräsch hemma i Borås^^ Har ganska nyligen kommit hem efter mitt och Tildas lilla äventyr i Vara. det blev dock inte som vi tänkt oss. Det visade sig först att Wille inte skulle komma in, med andra ord stod vi där utan förfest men där rök ju även chansen till en ev. övernattning någonstan. Vi kändes oss dock inte så ledsna för det först men var lite oroliga för vädret, att det skulle vara kallt och så, det var ju trots allt nio timmar efter att kronan stängt som vi skulle åka hem. Alltså nio timmar ute i kylan. Men vi tänkte att vi sätter oss i någon park och pratar och äter godis sen efteråt. Så himla jobbigt kan det inte bli! men åh ack va kallt det var efter att solen hade gått ner, men vi förfestade i parken och åkte linbana och myste och pratade djupt och lekte. Sen skulle vi då alltså gå till kronan men gissa vad? då hade tilda GLÖMT sitt pass i Borås så vi kom inte in. Det kändes lite dumt, eftersom det va därför vi åkt dit. Så vi skyndades oss ner, Tilda halvt snyftandes, till centralen för att se om det gick något tåg eller någon buss någonstans så att vi i alla fall kunde komma i från byn. Men nej då, bussarna slutar gå klockan sex från vara på Lördagar så det va inte mycket att göra åt.

Men sen hade vi en helt fantastiskt natt i alla fall! Vi fick bo på en folkhögskola i vara! Fatta att det finns så underbara människor! Som liksom tar sig an folk som inte har någonstans att sova. Vi fick tom vara där när de var och festade på kronan, litade på oss, lät oss kolla på film och vara där utan dem. är inte det otroligt? Att människor kan vara så godtrogna, jag blir lika glad varje gång när någon visar en sådan godhet, en sådan medmänsklighet. Så vi tittade på Mia och Klara och Tilda somnade och Ammi och jag pratade i telefon (JA DET ÄR SANT, MIN BABY HAR ÄNTLIGEN KOMMIT HEM) Sen var det dock en gång när vi fick lite panik, ja vet att man inte ska ha sådana fördommar om människor eller så, man blir nästan lite förvånad efteråt, när man inser vad man har för fördomar. För inne på Rikards rum fanns det massa litteratur om om djävulen och Satanism och sånt och eftersom satanismen är en sån självisk religion så blev vi lite oroliga, tänkta att på vilken sätt är det självisk att vara så snäll mot någon? Skulle vi bli uttnytjade? Så ja, det fanns ett visst orosmoment där ett tag men vi bestämmde oss för att avvakta och när Rikard sen kom hem med ett gäng människor så visade det sig att det var helt underbara människor! Verkligen! och de va bara väldigt intresserade av religion. Ingen av dem va kristnen eller så, men de verkade alla tro på Gud, två av dem verkade ha ett lite mer gnostiskt tänkande och det föll sig så att vi satt och disskuterade religion typ hela natten. Det va underbart, ja älskar ju såna disskusioner, jag tycker man blir så stärkt i sin egen tro då. Det är så härligt att få vittna om Jesus för människor och jag har ju alltid älskat att prata om Gud ju, det är ju verkligen så, och det här teologiåret har ju verkligen gett mig så mycket mer kunskap och gjort mig så mycket mer säkerhet i min tro så det gick verkligen jättebra att sitta och prata bara. Sen satt vi och tittade på O.C och sen sov vi lite, på morgonen tittade vi på familiy guy och sen gick vi och köpte frukost på ICA och satt på centralen och åt den och det va nästan, nästan lite sorgligt att åka därifrån för det va verkligen mysigt att vara där. Som en liten bit stulen tid från Något Annat.

Snart kommer Uno Svenningsson hit,det ska bli kul som sagt, va länge sedan jag såg honom nu och sen ska vi ner och kolla på honom när han spelar på Saga teatern och sen åker jag tillbaka till Jönköping igen! Blir dock bara där tills på tisdag, då åker jag hem för att kunna vara med min Amster så mycket som möjligt!
Ha en fin eftermiddag nu
:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback