Treenigheten

Håhå nu har vi dogmatik^^ idag pratar vi om treenigheten. det är verkligen oerhört intressant och ett ämne jag verkligen, verkligen grubblat på många gånger. Det är ju så himla svårt för oss människor att förstå att tre kan vara en. Men han förklarar det väldigt bra, tycker dock inte jag fått något riktigt svar på hur det hänger ihop. men det är intressant.

  1. Saken och problemet:
         Monoteism och tre – enhet
         a. Guds gärningar
       b. Guds kärlek - Gud skapade inte människan för att ha någon att älska, Gud ÄR i sig kärlek. Gud är inte bara. Kärlek är   en handlig. Kärlek är inte bara något man är, man måste tänka sig en handling knytet till kärlek, han är inte bara kärlek, han älskar, han handlar i kärlek och det gör han i treenigheten.

lite av mina antecknigar från lektionens gång.

lite mer bildspam, va ute igår i det vackra vädret och tog lite kort...på mig själv... försökte tvinga med mina bröder ut men de har bägge så ont av sin pollen så jag fick varken sällskap eller hjälp att fota.

Dags att färga rötterna kasnke? Eller ska ja färga det brunt nu? Ska jag våga?
Becca har gjort det nu, det blev typ rödbrunt och ser assnyggt ut. Grejen är den att jag älskar mitt hår/färgen när jag ser det på bilder, men i vanliga fall är ja så sjukt trött på det, när jag planerar outfits eller ser mig i spegeln.

haha vad finurlig man kan se ut

Ingen vet varför ja fotade mina ben...

Hoppas det blir någo god mat idag. jag är verkligen hungrig. Vi går ända till tre idag, och jag är jättetrött. Hur ska jag orka det här? får lägga mig och vila sen efter lektionen eller nåt. Men idag ska vi nig inte iväg så mycket. Kanske ska vi upp till Macke och dom och kolla på Kille Bill 2. kanske. Madde ska nämligen iväg idag så jag tycker inte vi ska se den utan henne, men det finns andra som tycker det. Sen är det ju så att jag åker iväg imorn så då får vi ju vänta en hel vecka. mig gör det inte så mycket. men men, vi får se. Nu börjar lektionen igen (har hunnit få lite rast medan ja skrivit)
Ha det fint

Kommentarer
Postat av: Becca

Ja, jag vet, det blev ju rödbrunt. Tack så mycket! :) Jag ska färga det snart igen - RÖTT! :) Jag trivs mycket bättre i det röda.

Du är så snygg Cissi! Ditt röda hår är jättefint, och jag tror att du skulle passa väldigt bra i brunt hår också. Det är svårt det där..

Postat av: Isabelle

Cissi, du är verkligen är skönhet ^^

2009-04-27 @ 23:30:30
URL: http://isabellecandylove.blogspot.com
Postat av: miaka

Tack fina fina du <3

2009-04-28 @ 01:01:11
URL: http://miaka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är hur fin som helst! jag tror att du fotade dina ben för att de är S-N-Y-G-G-A

2009-04-28 @ 11:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback