Hårt

Åh nu är verkligen allt ett enda virrvarr. Micke gick precis. Vi har bestämt att vi inte ska ses mer nu. Inte ens vara "blubbisar" liksom. Det känns konstigt, som att jag huggit bort en arm fast värre. Kapat av en del av mig. Jag tycker ju att det har funkat bra att vara vänner och fortsatt setts och så men det är klart det är nog bra med ett "clean cut" med och liksom sluta ses. För det är klart att man slutar ju inte vara beroende av någon om man fortsätter ses även fast man gjort slut. Jag är i alla fall oerhört tacksamma för alla lyckliga dagar vi hade, allt fint och för att jag fick lära känna den underbara personen. Det känns så overkligt att vi liksom inte ska ses mer. Så klart. Men det lägger väl sig. Så klart. Nu sitter jag här och lyssnar på Imogen Heap och äter sallad, alldels ensam. Ska träffa Ammi efter fem, då blir det till att uttnyttja det där lindexkortet lite mer och sen handla lite stuff inför helgen. Det blir nice. Hoppas jag. Vi ska äta pizza med. Pappa råkade få pizzor med kebabsås när han beställde innan de åkte och det är ju ingen i min familj som gillar det så jag ska ta med den ner till Ammi^^ Min tur att bjuda på pizza!


Men de senaste dagarna har varit så fina. I onsdags åkte jag och Ammi till gbg för att shoppa lite och sen gå ut lite på kvällen^^ Vi uttnyttjade ju redan då mitt lindexkort, träffade bla Kevin och Mikael och åt cheeseburgare och sen skulle vi gå till Chez ami, för där skulle det vara trevligt, och billigt hade vi hört sagt och gjort, vi åkte dit, fick dock inget utebord vilket verkligen besvärade Ammi då hon ville röka. Anyway precis utanför sitter det ett gäng, bl.a. en kille som börjar prata med oss och bjuder in oss till sitt bord (jag ville verkligen inte sätta mig där men Ammi ville ju sjukt gärna ha ett utebord så vi flyttade dit ut) Den här killen, Mike, visar sig vara ganska hyper. När jag pratar i telefon ber han mig lägga på och han tjatar massa om att ja ska följa med honom hem fast ja säger att jag inte kan för att vi ska åka snart osv och sen helt plötsligt börjar han skrika "Ska det bli något mellan oss ikväll eller?" och böjer sig fram för att kyssa mig varpå jag ryggar tillbaka och sätter händerna för ansiktet. Jag ville verkligen inte att han skulle kyssa mig, då griper han tag i Ammis nacke och ska kyssa henne och då råkar hon säga något opassande (som att han bara är ute efter sex) och då blev han helt som tokig och börjar prata om att han minssan inte objektifierar kvinnor och att han ville att vi alla bara skulle vara sociala och lära känna varandra. Ja undrar i mitt stilla sinne varför han då har frågat om det ska bli något mellan oss, om det nu inte är det det hela går ut på, utan att vi ska vara sociala? Han har ju liksom redan försagt sig. I alla fall, sen får Ammi under resten av tiden höra att hon är omogen, oerfaren, att hon inte fattar något att han inte skulle ta henne om hon ens bad om det osv osv, (men mig var han inte så arg på, konstigt nog, jag fattad liksom vad han pratade om, enligt honom själva (haha som att inte Ammi gjorde det?) Han ber oss gå därifrån sen och vägrar prata med Ammi. DUM I HUVUDET. Så vi gick därifrån och satte oss på The golden days istället. Adam kanin kom förbi och var trevlig. Det var kul att se honom lite!

Sen sov i i gbg och innan vi skulle åka skulle vi köpa cheeseburgare (ja man kan ju faktiskt bli hungrig på kvällen med) och då kommer det fram en kvinna till oss som vi sett tidigare under dagen som börjar skrika "Här kommer mannekängerna, här kommer mannekängerna" och hon kramar både mig och Ammi och kysser mig upprepade gånger på handen och sen när hon kramar mig pussar hon mig på bröstet (VIDRIGT, tyckte ja så klart) När vi sen går till Mcdonalds hör vi henne skrika som en galning, t.o.m. efter vi har kommit in liksom. Hur konstigt var inte det.

Dagen efter åkte Ammi hem ganska tidigt för hon skulle jobba och jag hamnade hemma hos Kevin^^ Det var trevligt! Vi bakade tårta (Kevin gjorde det mesta, hans idé osv) men det var jättemysigt för jag har inte bakat tårta på jag vet inte hur länge^^ Så hängde vi hos honom ett tag innan jag skulle till u-church. Åh vad trevligt det var att träffa vännerna. Var så trött att jag övervägde att strunta i det, men bestämde mig i sista minuten för att åka ner i alla fall^^ Vi hade det jättetrevligt verkligen!

Sen blev det family guy och chips och snack med Micke. Vi hade det jättetrevligt verkligen, det har vi ju alltid när vi ses. Så det var tungt att se honom gå och veta att det var sista gången han gick här i från.

Tog den här bilden från Ammis blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback