Snabba ryck

Jag kan visst inte hålla mig borta från skolan :P

Idag börjar jag troligtvis högskolan i Borås, psykologi grundkurs, 30 hp. Det känns...bra. Kände verkligen att jag inte såg fram emot att bara gå och jobba på McDonalds och då kom Tilda med den briljanta idéen att jag kunde börja läsa psykologi med henne. sagt och gjort, skickade in en sen ansökan igår och eftersom det fanns fram platser kvar antar jag att jag kommer in. Ska t.o.m vara med på lektionen idag, ännu en av Tildas briljanta idéer. Med så många elever kommer de inte hålla koll på vilka som går i klassen under de första veckorna! Jag hoppas det här blir bra nu med tanke på hur min studiemotivation såg ut under korteboåret, jag tror inte ens jag är berättigad studiemedel. Det känns ju givetvis mindre bra men jag får helt enkelt ta och ta tag i det, det måste gå och tenta upp eller något.

Igår kväll satt jag uppe jättelänge med mammi, hon läste och jag kollade runt på nätet, hade på min lista på spotify som jag lyssnar på dagligen och när låten Augustine med Patrick Wolf kom sa mamma, men lyssnar du fortfarande på den här gamla låten och jag blev lite förvånad över att hon ens kände igen den eftersom jag sällan får ha på musik där uppe då ingen annan i familjen gillar min musik. Känner du igen den här? frågade jag varpå mamma sa, ja men snällan nån den har du väl lyssnat på i fem år eller så. Sen muttrade hon något om att man troligtvis blev sinnesjuk av den men sen satt vi ändå bägge två där och sjöng med, bägge lika falskt, troligtvis.

Här har ni listan
http://open.spotify.com/user/miaka/playlist/3qZbkBLoyZZLb1NIWkVJEs
Väldigt mycket bra musik måste jag själv säga!

Nu ska jag gå och packa ner det sista och lite sånt! Ikväll blir det Hikari! Ha det så trevligt idag!

Kommentarer
Postat av: Karuchi

Jag är inte heller beviljad studiemedel :(

Pluggar inför omtentamen just nu. Ska se om man kan försöka fix lite av det trasiga iaf.

2009-08-27 @ 13:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback