Fixing my hair

Hår hår hår, massa jobb med håret nu! Har blekt och donat hela kvällen nu. Dock inte löshåret, får nog bli till att köpa nytt efter jul när ja har lite mer cash!

Trodde jag skulle behöva bleka håret runt tre gånger så jag började med köpa två burkar som jag tänkte använda den här veckan! Efter jag haft i blekningen en kvart var de så ljust om jag trodde de skulle vara efter en eller två blekningar. När jag blekt klart håret hade jag en saling blandning av rosa, orange och gult. Gick in till mamma som inte vissta vad jag skulle färga och hon utbrast "Men Cecilia! ditt hår! Har du sett?" Hon trodde jag inte hade koll på hur det såg ut och att det blivit missfärgat :P

Tjusigt va?
Jag förstod i alla fall att jag inte skulle behöva bleka håret så mycket om jag trott så jag tänkte att jag skulle pröva att lägga i lite färg på en slinga för att se vilken färg det blev - kanske skulle de bli så pass rött att jag inte behövde bleka igen? Eller så skulle det inte bli det och då skulle jag bara kunna bleka det igen! Så efter att ha haft i färg i en tjugo min och tvättat ur den insåg jag att jag absolut kunde färga hela.

Slingan när jag precis lagt i färgen. Nu inser jag att jag nog kommer behöva färga håret två gånger, tror det kommer vara för ljust nu faktiskt. Ska låta det ligga i under natten så får vi se imorn, minns ju i början på
förra året vilken chock ja fick på morgonen efter att ha haft i färg under natten.

Liten sneakpeak...Dåligt ljus dock så den gör inte färgen rättvis.

Kommentarer
Postat av: soot

:o show me! blir det svart slinga sen också eller <3

2009-12-14 @ 22:26:39
Postat av: Ammi

hahah stackars din mamma ;) Oh ser fram emot att se dig om några dagar min lilla rödtott <3

Postat av: Cissi

Japp det blir det nog <3

2009-12-15 @ 13:19:44
URL: http://miaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback