Sonia pour H&M

God kväll! Nu är det dags för mig att sova. Kvällen har spenderats med matteprov, andra provet, gick ganska bra, eller tja gick nog bättre förra gången men får jag G är jag nöjd! Sedan tittade jag på film med mammi och pappi Flickvänner från förr som pappa hade lånat hem! Helt okej film, bygger på en julsaga, ni vet den med Scrooge, fast här handlar det om flickvänner, inte pengar!

Har precis satt på
stil, förra veckans program faktiskt, hann inte lyssna då. Programet handlar om Sonia Rykiel, tycker hon är väldigt intressant men har aldrig riktigt gillat hennes kläder. Visst hon är inte en dålig designer men det är inget jag skulle bära själv tror jag. Det är mycket stickat när det kommer till henne och visst stickat är msyigt men om jag ska vara ärlig använder jag få stickade plagg faktiskt. Inte för att det inte är fint utan mer för att det inte är så jag. Uppenbarligen, jag kan inte förnimma mig om att jag valt bort stickade plagg utan snarare så antar jag att det inte tilltalar mig, för i så fall borde jag ju haft mer stickat?

På stils hemsida kan man läsa: Sonia Rykiel firade förra året 40-årsjubileum som designer av plagg för den moderna kvinnan som föredrog lättillgänglig och bekväm prêt-a-porter framför stel haute couture. Sonia Rykiel erbjöd mjuka byxor man kunde sitta bredbent i, djupa fickor att sticka ned händerna i och snäva, smickrande, stickade tröjor som formade sig efter kroppen, som strumpor. En stil som beskrivits som ”parisisk nonchalans”, lika elegant som frigjord.

Just nu designar hon ju för H&M, ingen kan ju ha gått miste om reklamkampanjen de har just nu, sitter ju på varenda busshålsplats! Ni vet underkläderna som bärs upp av två tjejer med stort lockigt hår.



bilder från chic.se
Imorn blir det nog mest bara hemma och ta det lugnt. Ska hämta ut ett paket som kommit, spännande! väntar på runt tio saker nu så det ska bli kul att se vad det är! Typ allt är julklappar så jag hoppas de kommer droppa in lite mer nu i veckan! Btw ska ja ändra lite på mitt hår så det blir nog inga bilder för ens det är klart. Lär ta någon/några veckor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback