Lolita!

Innan trodde jag att jag hade koll på de flesta lolitorna i Sverige, givetvis inte alla, men ni vet, de som är med på lolita meeten och de som är med i forumen osv. Självklart fattar jag att de finns de som är lolita utan att just jag känner till dem, eller kommer på meeten eller så, men ni vet att man ändå hade koll, att sälen sa upp sin bdb, att Tennyo hade en down lolita period och fick en thing på Vivianne Westwood, att Karino lyckades få tag på en Cathedral kjol osv, ni vet att man hade koll på småsakerna. Men i alla fall, nu på senaste tiden har jag hittat typ 10-20 tjejer på bdb mellan 13-16 som börjat fastna för lolita, tjejer man inte ens visste fanns. Så klart är det inte konstigt, klart att fler och fler får upp ögonen för detta underbara mode. Det är bara det att jag inte riktigt hänger med i svängarna, helt plötsligt finns det en miljon yngre tjejer som säger sig tillhöra lolita... Nu menar jag inte att jag ens nödvändigtvis måste ha koll på alla, utan bara att förut var det verkligen så att de fanns så få att man hade koll på alla. Nu är de inte så. Givetvis är det inte så stort att man ser lolitor varje dag men det växer. hela tiden. absolut.

När jag började intressera mig fastnade typ alla för gothic och det var så mycket svårare att få tag på, tror att det nästan bara va Meta som skeppade internationellt och de är ju inte precis over sweet om man säger så, sen fanns ju cosmates med bodyline och det va ju det billigaste alternativet även om de kostade dubellet så mycket som från bodylines sida. Nu skeppar de också internationellt och man kan få en klänning för knappt femhundra. Vilket jag tycker är bra, det är bra att de finns billiga alternativ och jag gillar bodyline rätt bra. har en hel del grejer därifrån. Vad jag tycker är liiiite tråkigt är väl just det att nu känns det som att alla har samma lolitakläder, vad jag gillade innan var ju just att lolita inte massproducerades och att man var rätt ensam om sina klänningar, men men, jag bryr mig inte dirket, stör mig mer på folk som hatar folk som köper från bodyline. Egentligen ska man bara låta folk vara ju, så länge de inte skadar en själv. Anyway idag börjar nästan alla med sweet och man kan beställa från både baby, meta, angelic pretty m.m, samtidigt som det känns som att folk känner till shopping service:ar mer nu än när jag började. Ja ja, jag tycker i alla fall att det är roligt att det är fler som börjar gilla lolita, så länge det inte blir så att man börjar blanda lolita med massa andra klädstilar och ändå kallar det lolita. Då skulle jag bli ledsen. Det kanske låter elakt och eletistiskt, men de som är insatta fattar vad jag menar. Det är precis samma sak som att man skulle baka en kladdkaka och använda massa ingridienser som är av sämre kvalite eller saker som inte ens ska vara med och ändå kalla det kladdkaka. Ja ja, nog tjatat om det...

här är en gamal hösbild på mig i en klänning från bodyline, en av mina favoriter, den är hur bekväm som helst :P

Kommentarer
Postat av: Karin(o)

Jag håller med om det du skriver!

Det är jättesvårt att hålla koll på alla, och det är klart att det kan kännas rätt tråkigt när "alla" har samma kläder..><

2009-02-11 @ 21:55:32
Postat av: CrookedCat

Blandar med dåliga ingredienser... nu låter det som om du säjer att mixa lolita med annat är dåligt, även om man ska vara nog att kanske inte kalal det lolita.

Och sen så är det såklart roligt att ha kläder som ingen annan har, men man får vänja sig, alla andra kläder du har är väl nåt som nån annan har eller hur?

Postat av: Mitsukai

Det kommer ju fler o fler som kallar sig lolita o bara ha typ en kjol dessutom. Känns lite konstigt när man själv fått kämpa för något o sen flytar allt på bakom en =/

Det var ju mest därför som jag tröttnade på att vara loli.

2009-02-11 @ 22:23:48
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Miaka

Karino:

ja det har ju blivit så många, tänk om man kunde ha ett meet med verkligen alla i Sverige! ja men precis, det va ju en av de grejerna jag verkligen gillade med lolita, att man kunde vara säker på att typ ingen annan hade det, att det är orginellt. men som sagt, så himla noga är det inte, det är inte aå att jag INTE skulle köpa en jsk exempelvis, bara för att tre till har den, om jag verkligen vill ha den!

2009-02-12 @ 01:38:51
Postat av: Miaka

Crooked cat:

Hm jag menade mer att självklart får folk göra som de vill, jag bryr mig inte så himla mycket om vad folk har, det är mer om folk verkligen blandar dåligt, eller har på sig en horibel kordination som verkligen inte är lolita som jag skulle bli ledsen. typ, men som sagt folk får ha på sig vad de vill! jo det gör man ju, ja bryr mig inte så mycket egentligen

2009-02-12 @ 01:40:31
Postat av: Miaka

Mitsukai:

Jag fattar precis vad du menar, du va ju den första lolitan jag träffat! och jag kan tänka mig att det var ett litet jobb att få ihop garderoben osv. Ja, man vill ju faktiskt inte bli förknippad med något man inte är (syftar på exempelvis wapanerser och sånna som kallar sig lolita) men du passar ju så stört bra i det!

2009-02-12 @ 01:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback