Judendom!

Nu såg vi precis en dokumentär om judiska traditioner. Den handlade om en kille i tonåren som hette Alexander, han pratade så varmt om judendomen och man kände verkligen hur han älskade att vara jude och hur stolt han var över det. Och så är det verkligen bland judarna, de är stolta över att vara judar. Jag blir så glad när jag ser att det finns folk som bryr sig om traditoner, seder, moral och sånt, för idag i samhället är inget bestående. Men judarna de tar verkligen vara på sin historia, det förflutna betyder något och de betyder något att vara jude och följa alla dessa lagar. Judarna ser det ju inte som lagar, utan som en livsstil. Det tycker jag är rätt coolt. För dom är det inte betungande att följa lagar, de är ett sätt för dem att komma närmare Gud.
Judarna har ju alltid fascinerat mig och jag är stolt över mina (dock långt tillbak gångna) rötter!


Nej nu ska jag fortsätta fokusera!

Kommentarer
Postat av: Anonym

mymyymym

2011-11-30 @ 11:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback