cold blood

Åh jag har verkligen haft en supermysig dag! Möte upp Magda och Per runt två tiden, vi käkade lite och sen gick vi på Israel Pochtars seminarium om messianska judar (jätteintressant, så klart) Han menar ju att judarna fortfarande har ett särskilt förbund med Gud och att många profetior från GT kommer att uppfyllas av de judiska folket och att staten Israel som den är idag är Guds heliag land osv. Idag finns det ju väldigt många kristna som vänder sig bort från den tolkningen och menar att det gamla förbundet inte längre gäller eftersom det nu inte är någon skillnad på"jude eller grek" som paulus skriver i NT. Jag är ju dock väldigt partiskt då det gäller judar och tror absolut att de fortfarande har sitt förbund med Gud. Sen tror ja inte att de har en annan särskild kallelse eller Gud tycker mer om dem eller så, men de är ju fortfarande de folk som Gud faktiskt från början valde till sitt.

Anyway sen tog vi en fika på Mcdonalds och gick en sväng på stan. Vi blev stannade två gånger sv folk från U-oas (ungdomslägret som oas har som sattsar väldigt mycket med det här med att-vara-ute-på-stan och dela ut bibelord och sånt) och varje gång de liksom såg oss eller gav oss något (innan de fattade att vi med liksom var med på OAS) såg de så nöjda ut, som att ja nu gjorde vi något bra, nu gav vi ett bibelord till en alternativ eftersom de ofta i deras värld knappt finns med att man kan se annorlunda ut. Visst jag förstår tänktet, vi som har en annorlunda klädstil och är kristna är inte så himla många om man jämför med de som klär sig lite mer alldagligt och många kristna har inte kristna vänner som faktiskt har en alternativ kläd eller livstil, därför tänker man automatiskt att personerna i fråga inte är kristna. Så jag förstår dem verkligen.

På kvällen kom Pilgrim och det va jättekul att se honom en kväll, han är ju en sån härlig människa att vara med och jag trivs jättebra i hans sällskap. I magdas och pers med så klart. Har inte direkt umgåtts själv med dem innan men vi hade det toppen tycker jag!

Nu är ja rätt trött och ska sova ganska omgående. har redan krypit i säng faktikst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback