TRiX och spexs och gyckel och jag är nöjd

Ganska nyss hemkommen sitter jag och lyssnar på Patrask, ett band jag vet kommer ligga mig varmt om hjärtat från och med nu! jag hade en fantastisk dag igår! Fylld med gyckel, musik och snygga människor!

Jag och vickan åkte som sagt in ganska tidigt och satt nöjt på bussen till kungälv, lite småstolta över våra kläder, att vi lyxats få i ordning dom så fort och så när det kliver på ett jättevackert par i långt vackrare kläder än oss, det kändes lite tungt när det slog mig att de flesta som åker på detta troligtvis kommer ha finare kläder än oss och kanske inte börjat sy någon kväll innan som vi gjort. Vi kommer fram och det krylar av folk i otroligt vackra outfits, vi känner oss ännu mer missnöjda med våra kläder men bestämmer oss för att försöka hålla modet uppe och vara nöjd med det vi har, ja menar hemska va ju inte precis våra kläder. Strax efter halv tolv bestämmer vi oss för att ställa oss i kön till själva fästningen men när vickan reser sig upp visar det sig att hennes skor liksom faller i sär, Vickan hade lånat ett par kanske tio år gamla sandaler av min mamma som inte riktigt pallade trycket av att användes efter eå lång tid nerepackad i en i låda, vi inser ganska raskt att hon inte kommer kunna använda skorna eftersom sulan smulats sönder och remarna lossat, hon får mer eller mindra knyta fast skorna på fötterna och vi ger oss av in till Göteborg igen för att köpa ett par nya skor, sen åker vi tillbaka och är inne runt halv två igen! Inne på borgården hade de ställt upp en stor scen, det fanns massa med små matställen och en lång gång med massa försäljning, en magikergränd, en bar och restaurang/pub och en egen länga för barnen där man bland annat kunde kasta vatten på dåren, göra en egen peningpung eller hjälpa till med råttbekämpningen! Efter att ha kollat in det mesta hamnar vi utanför puben där ett band precis början spela, en fyra män i medeltidskläder med säckpipa olika slags flöjter och en truma spelar något av det vackraste ja hört, jc och vixs bara står där stilla och njuter och ja blundade och förestälde mig en fest, en stort bål och jag och vix och massa andra som dansade till den underbara musiken. Senare fick vi veta att de heta galta galdr och ja tror de kom från norrköping elle linköping, det lät i alla fall så på dialekten!

Senare ser vi även patrask som även det va underbara att lyssna på! Vi gick mest runt och njöt hela dagen, åt lite och tittade på alla vackra människor! Åh så mycket fina kläder det fanns där, helt galet! Runt fyra kom även Magdis och Per och sen ännu senare kom Joshitoshi.
På kvällen tittade vi på Schelmish, som var ganska bra det med och då blev det en hel del spontandansande, åh ja ångrar nu i efterhand att jag inte dansade. det såg så härligt ut och alla såg så lyckliga ut! Va glada alla människro måste vara som har detta som sitt huvudintresse i livet, det är ju bara på såna här ställen de riktigt kan få glänsa och leva liksom om ni förstår hur ja menar! Sen såg vi den pampigaste eldshowen jag någonsin sett, av gruppen TRiX, hjälp va amazing det va, patrask spelade till och de var som en liten saga av eld i en timma lite drygt, ja tror nästan ja hamnade i extas, jag är ju så oerhört fascinerad av eld. Det är ju så oerhört vackert.

Sen på natten blev det första harry potter filmen (äntligen lyckades ja se klart hela (nå ja, ja somnade till några gånger) och vi kom i säng runt halv elva. Sen gick Vickelina och jag lite på stan innan vi åkte hem. jag har köpt ny hårfärg nu med. Tillslut blev det en röd från schwartzkopf, jag tror (hoppas?) det kommer bli bra!

Ha det fint! Bilder kommer senare!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Kul att höra att ni hade det bra ^^ Och bra att du äntligen lyckats se Harry Potter! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback