En del som försvinner

Jag är jättetrött men jag måste bara skriva lite. Klockan är fem i fem och det är sista gången.nånsin. jag går och lägger mig här i min säng på kortebo, det känns helt sjukt, så sorgligt, men ja är lite för trött för att kunna ta in det helt. rummet är i stort sätt tomt, väggarna tomma, golvet tomt, garderoberna och bryån tömd, ligger bara lite saker på bordet brevis mig och ovanpå byrån och i slutändan av sängen ligger en hel drös med saker ja inte orkat ta bort.

Det ha vart fullt upp hela dagen, massa stöd, mest städ, men även gemenskap, avslutning i kyrkan, tal fika, tårar, skratt, avsked. Detta året har på många sätt varit ett av de bästa i hela mitt liv. Har fått så otroligt mycket av att gå här även om ja egentligen inte har orkat med studierna. har en hemtenta som ska va inne i morn klockan tolv. är den inte det missar ja betyget från högskloan för hela året. det känns inte bra. men så är läget just nu.

Nu ikväll har vi mest myst, ja har vart på gränsen till att somna hela tiden, har inte haft nån ork alls. satt och snacka med macke ett tag sen blev vi fler, jonas, jossa, madde, stina, tillslut va det bara ja jonas madde och Macke, lite som min första kväll fast plus macke, då jonas och madde satt på golvet på¨mitt rum. det känns som en evighet sen.

sista gången det va häng här på mitt rum -  det går knappt att fatta. så mycket kärlek, vänska, omtanke och glädje som delats, bott och funnits innanför dessa fyra väggar. detta rum som kommit att bli min fristad som jag älskat så mycket är tomt, ska inte längre va mitt. Emilie autum planchen är nertagen, likaså min sexitotals tavla, och min svartvita fondvägg med spelkort och låttexter är nerriven, inga kort står på hyllorna  - jo ett, de på micke och mig från balen, har glömt att ta ner det, inga parfymer står i hyllan, inget hår som ligger och skräpar eller olika rosa flaskor med krämer och vätskor och alla kläder är borta. Mitt rum -  helt tomt, eller nästan i alla fall. ja kommer sakna det, det kommer kännas så konstigt att inte ha. att inte ha kortebo, inte ha gemenskapen, att flytta hem till borås igen. en sån tomhet. vem ska fylla hålet nu, mitt kortebohål med all den kärlek det rymt. Jag vet inte. Nu är jag trött, måste sova, ska upp vid åtta och städa. städa ut det sista, ta min tolalett som är allt annat än rent, damsuga en sista gång, tvätta fönstrerna och verkligen , verkligen tömma hela rummet och sen lämna hela detta livet. för alltid
 - ikväll skriver ja historia, den här delen av mitt liv är över och jag tackar alla för allt ni givit mig -

God natt, älskade vänner
God natt älskade rum
God natt älskade Kortebo

Kommentarer
Postat av: Sid

Vart tar du vägen nu sötnos?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback