Lolita down period

Nu har jag precis krypit ner i min säng^^ har haft en ganska soft kväll, vilat och kollat massa på lolita klänningar! åh vad jag känner mig pepp på lolita just nu! Vet att ja typ inte har haft det på hela året och det känns rätt trist eftersom det är en klädstil ja verkligen älskar egentligen. har funderat lite på varför ja haft en så lång down period. Lolita perioderna kommer och går men för det mesta brukar det ändå vara så att ja har det lite nu och då, så har det verkligen inte varit under den här perioden och varje gång jag haft det har jag känt mig ful eller fel och bytt om efter halva dagen. tror dock att de finns vissa aspekter som spelar in
  • Vädret, det är verkligen inte kul att traska runt i lolita i det här gråa vädret, när det inte finns några färger känner ja själv inte för att vara färg-glad eller så, tycker lolita passar så himla mycket bättre på våren och sommaren
  • Kortebo, det är verkligen inte så att folk har sett ner på min klädstil eller så, ja har fått väldigt mycket positiv respons, inte minst från de glada administrativa gänget med Annette i spetsen. Men i alla fall, så har det känts lite fel ändå, det har känts lite obekvämt att vara så uppklädd på skolan när de är så många som inte är det. Vissta hade det varit en större skola hade ja nog inte brytt mig, mn nu är vi ju inte ens 100 liksom och tja då syns man mer och vissa dagar orkar ja verkligen inte med det.
  • Jag har insett hur bekvämt det är att gå upp tjugo min innan skolan börjar och då har man verkligen inte tid att klä upp sig känner ja. 
  • Jönköping. seriöst säger ja bara, det finns typ inga stilar som sticker ut från normen i den staden. Alla ser likadana ut. I Borås är man ändå rätt van vid att se massa olika stilar men här alltså...det finns nästan inga som sticker ut från mängden. Ja skojar inte när ja säger att folk har råstirrat på mig och vänt sig om, och då är det när ja haft på mig min kappa liksom, och visst även om det inte bara ser ut som en vanlig kappa så är den inte sååå himla extrem alls. Och som ja skrev tidigare så är det inte alltid ja orkar med just den typen av uppmärkelse, ja brukar inte ha problem med att folk tittar eller så, det är man van vid när man går i lolita, men när folk stirrar oförskämd...ja, nej då trivs ja verkligen inte
Sen vet ja inte riktigt hur det kommer sig att ja börjat känna mig ful och tjock i loli för så har det verkligen inte vart innan. förut har det verkligen vart så att jag känt mig fin och tidlös på något sätt nu känner ja mig inte alls det. men nu är jag verkligen pepp på lite nya klänningar, gärna i mörkblått, mörkgrönt och brunt, det vore inte helt fel, känner att min garderob är allt för rosa och det känns lite barnsligt just nu. Ja har inga problem med rosa gentligen, älskar den färgen men ibland blir det för mycket. Här tror ja verkligen vädret spelar roll, på sommaren och våren märks det inte alls på samma sätt om man har rosa som på vintern, då sticker det verkligen ut ju. Men just nu tillåter inte min ekonomi några nya kläder alls känns det som, usch och fy för att ha så lite pengar. vill så himla gärna ha ett par nya skor, ett parasol, en blus och lite klänningar. men men, så kan det vara.
Nej nu ska ja ta och försöka sova! ska kolla upp lite bussar och så bara
natti
:*

btw så ligger den här klänningen från
IW vääääldigt högt på min wishlist just nu

Kommentarer
Postat av: Madde

Å klänningen är ju asfin!

Postat av: Miaka

ja eller hur! ja är hemskt förtjust i den. men så skulle det nog kosta 2500 att få hem den med...

2009-03-10 @ 01:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback