Se möjligheterna

Älskade vänner...
Nu ligger jag i min säng, ska lyssna på andra delen av srs
dokumentärserie om högerextremister. Det har varit en ganska bra eftermiddag/kväll. Vi åkte till A6 för lite shopping och det va skönt att komma ut lite. Vi gick och kollade på vårmode i de flesta större affärerna, och jag har tänkt på en sak, att man liksom ska försöka se möjligheterna i alla plagg man möter. det är så lätt att man bara "usch den är blommig i xxxx tyget, det kan jag inte ha" och istället tänka på hur det plagget skulle se ut på en människa och vad man kan matcha den med. Det är verkligen oerhört kul och givande. Ett plagg kan ha så mycket mer att ge än man tror och det kan vara kul att planera outfits (särskilt om de går utanför ens egen norm) även om man inte ska köpa det. Jag utmanade mig själv och köpte en leopardklänning som faktiskt satt oväntat bra på mig^^ Jag tycker verkligen det är snyggt med leopardmönstrat men jag tycker det är skitsvårt att ha det eftersom det är förknippat med så mycket olika saker. men den här klänningen var verkligen söt! Sen va vi inne en sväng på IKEA (åh där hade jag velat vara hur länge som helst, skulle säkert kunna göra av med 100 000 lätt där inne) men jag köpte bara två badrumshandukar och en liten krukväxt. Mina andra badrumshandukar...var det inte så bra med, den ena försvann helt plötsligt efter en tvätt, någon måste ha tagit den, för när jag skulle ta ner tvätten fanns den inte där. Den andra (har bara två) såg inte kul ut ens när den va nytvättad, alldeles sleten och nopprig osv. Köpte i rött (hade velat ha i rose då Ammi inrett badrummet i rosa) men det fanns inte så det blev rött (tänkte att det va smidigt när jag tvättat håret osv, då blir det inga direkta fläckar som syns)) även om det inte dirket matchar till resten av rummet så blir jag alldeles glad när jag går in där nu! Ett fungerande avlopp och färg! massa färg verkligen. Tänk vad glad man kan bli för lite färg. Och den där krukväxten. vi får se hur länge den överlever men jag är ändå tokglad över den lilla växten, eftersom den sätter lite färg och är en liten förändring. Blir sugen på att köpa typ fem till. Kostade bara 10 kr för växt + kruka.

Väl hemma har vi tittat på Arn och suttit och pratat och sånt.


Tyget på klänningen, hade egentligen tänkt ta en outfitsbild men det får bli på fredag, ska nog ha den då, när vi går ut

Mitt badrum har aldrig varit det finaste, kommer heller aldrig bli det finnaste, shit, med alla dessa färger, rosa och sen den hemska oranga färgen på hyllan och nu röda handdukar:P

Mitt lyckopiller! visst är det lustigt att man kan bli så löjligt glad för en liten växt?



samtidigt som jag hela tiden tänker på dig, vet inte hur mycket jag har gråtit idag, allt går ju bara upp och ner hela tiden. I snabba vågor. Pratade en bra stund med Niklas innan på msn som sagt och det kändes verkligen givande, sen har jag även pratat lite med paul och Simon, det är givande, alla samtal är givande, även om de är jobbiga. Har inte så många ord att skriva ner därför låter jag Emil Jensens "naken ner på knä" beskriva mina känlor

jag kunde ha tänt en eld
skickat en röksignal
jag borde berättat vem du var för mig
Vem du var för mig
Att du va för mig

Om vi hade märkt att du va sjuk
att du skulle dö en dag
Men det är väl allt vi någonsin vet
Vi lämnar det här en dag
Så vad är det då som gör det så svårt

jag hade fått visa vem jag var för dig
vem jag var för dig
Att jag var för dig

Jag borde gått naken ner på knä
men du skulle gjort likadant


det är så mycket med den texten som är klockren, har lyssnat på den massa gånger verkligen och den beskriver så mycket av det jag känner, det kanske är svårt att förstå när man bara läser texten, men när man hör låten. Det är starkt.

God natt på er
Sov gott
:*



 

Kommentarer
Postat av: Emma

Jo säg med mig är det fint, livet rullar på och har väl inte så mycket att klaga över alls egentligen !

Härligt att höra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback