En onsdag som blev en torsdag

God morgon!
Vaknade och gick upp och möttes av det här.

Stannade i trappan och bara stirrade. Barnet inom mig jublade! Yay! Snö! Finns det något vackrare? Jag älskar snö egentligen. Den mer realistiska sidan av mig blev lite gnällig. Jaha, börjar det redan, om någon vecka har vi slask som blir till is och sen kommer man inte kunna gå ute längre utan att halka eller i alla fall vara rädd för att halka och nu måste jag verkligen köpa nya vinterskor.

Igår hade jag det mycket trevligt. Lyckades dock ta helt fel på dag, ver under hela dagen helt säker på att det var onsdag. Skulle ner och träffa Isa som efter en stund
I-Ska du inte träffa u-church idag
J-Nej det är på torsdagar
I-Cissi det är torsdag idag
J-Nej jag är helt övertygad om att det är onsdag (och trodde verkligen att hon hade fått fel på dag) Och sen fick jag titta efter i min kalender för att verkligen se att det faktiskt var torsdag. (!) Hur lyckades jag tappa en hel dag? Satt hela dagen igår och tänkte jag fattar inte att det är torsdag, hur kan det vara torsdag? Visst för att jag kan va lite förvirrad men förvirrad brukar jag inte vara. Kom lite sent ner till gbg men hade det väldigt trevligt ändå. Efter vi hade vart på fiket gick vi till Bishop arms där vi hade en synnerligen intressant diskusion kring skapelse vs evolution. Josua fulkommligt ägde och sa som vanligt helt klockrena saker. Han är grymt verbal. Även om jag säkert är lika insatt (eftersom det är ämne jag gått in för att sätta mig in i) tror jag han säger det otroligt mycket bättre än mig. Vissa av argumenten va så bra att jag nästan rös!

Vet att filmen är lite lång men den är värd att se för alla som är intresserade av ämnet! Josua är bäst den som säger emot har fel. Haha

Visst är det bra?

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Blev också så glad av snöns imorse :D



Och haha, du var så söt igår när du trodde det var onsdag och var helt säker och inte kunde tro dina öron ^^ :*

Postat av: gabriel

ledsen cissi men efter att ha sett vidoen måste jag säga att josua bara sitter och rapar upp avsnitt från boken"darwins black box2 av michael behe.

en bok som för länge sedan dissekerats och motbevisats i minst detalj.

de cell "komponenter" som josua nämner är ett av dem. han säger att komponenterna inte kan ha utvecklats en och en eftersom de inte funkar utan varandra.

detta är inte sant, det är sant att den organismen inte hade kunnat utveckla dem en och en, men en annan gjorde det. för dessa komponenter kan användas till mer än en sak. komponenterna utvecklades alltså för andra enklare syften än de gör idag.det var steg 1

steg2: alla vet vi att mutationer sker, vissa föds med tre armar etc... på så sätt kan dna förändras och saker hamna där de inte ska vara. någon gång under historien så hamnade dessa komponenter på "fel" ställe, tillsammans.

det är ej heller sant som josua säger att vi inte bevittnat en enda positiv mutation. det finns flera och jag kan komma på två medsamma.

1.laktostolerans, något som är ytterst vanligt i norra europa och de ställen i usa vi utvandrade till. men inte i syd europa. detta utvecklade de flesta nordeuroperna för cirka 3000 2500 år sedan. men det finns fortfarande människor som föds laktostoleranta trotts att deras föräldrar, farföräldrar inte är det och vice versa.



2. Arachnodactyly : en mutation av fibrillin-2 genen. som gör flera av personen ifrågas lemmar onaturligt långa.

det har visats sig att denna mutation är fördelaktig i det moderna samhället. extra långa fingrar är fördelaktigt vid datoranvändande men även för utövandet av flera instrument. det har gjorts studier på det hela och jag har fått uppleva det själv, eftersom

jag har det och flertalet gitarr lärare har sagt att de önskar de hade mina händer.





2009-10-20 @ 17:36:08
Postat av: Cissi

Gabriel! tack för ett bra inlägg i debatten, eftersom jag inte riktigt känner till de senaste ev rönen kring detta vet jag inte hur jag själv ställer mig till ett ev motbevis, men skulle det vara så att du har rätt är ja inte den som kommer tjata emot :P

2009-10-25 @ 13:00:58
URL: http://miaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback