Besök på vårdcentralen

Okej, nu är jag tillbaka från vårdcentralen. De bra nyheterna är att det inte var svinkoppor! Åh va glad jag är för det i alla fall. De dåliga nyheterna är att jag måste äta antibiotika. IGEN. Känns som att jag precis slutade. Men det hela borde vara över på en fyra dar trodde läkaren. Ska äta antibiotika i tre dar, tre tabletter om dagen. Tänk vad härligt det kommer vara när jag är en vanlig flicka igen! Hela besöket gick väldigt fort. Det var över på knappt tio minuter. Han tittade på min armhåla och sa
" Ja svinkoppor är det inte" (hur kunde han de det undrade jag) utan bara en hudinfektion som gått lite lågnt.
Jag: Så vi ska inte ta några prover eller så.
Han: Det kan man givetvis göra men det är inte nödvändigt
Jag: ....

Och det var mer eller mindre det hela.

Nu ska ja göra en kopp te och hämta lite frusna bär!

Kommentarer
Postat av: Ammi

Men va ? Hur kan han skriva ut antibiotika till dig om han inte vet vad det är ? Vilken konstig läkare :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback