Hösthår

Åh vad har jag nu gjort? Mitt hår har verkligen varit i det skabbigaste laget ett tag nu, ni vet så där riktigt uttvättat, har verkligen varit missnöjd med det och behövt färga men dratt mig för att göra det just för att det sliter så på håret och mitt är redan slitet som det är. Men i alla fall, igår bestämde jag mig för att färga det och köpte den färgen jag använde i Juli, tyckte jag fick en klar fin röd färg av den ( går att se här för er som inte vet hur den var) Så jag var inte ett dugg orolig för att den skule faila. Men i alla fall, sen när jag en halvtimma senare tvättade ur den tyckte jag att den såg väldigt mörk ut, och inte så röd utan mer brun med lite lila-röda toner. Hoppades att det bara var att det var blött som gjorde att det såg så mörkt ut men när det väl hade torkat såg det verkligen inte rött ut, eller jo visst, rött men mer brunrött och det av verkligen inte den färgen jag vill ha. Så nu på morgonen ställde jag mig i duschen och tvättade håret emd schampo en fem gånger och tittade på när mer och mer brunrött med inslag av rosa skum sköjldes ur håret, resultatet var mindre lyckat måste jag säga, det blev mer urtvättat än mer rött, men nu är det i alla fall lite mer rött och jag ska slänga i lite av min älskade nyans pillarbox red och hoppas på att det blir lite mer klar-rött!

Fotade lite med Samme innan, tycker väl inte riktigt att färgen kommer till rätta här, den ser rödare ut än vad den är.

Japp här sitter jag i trädgården!



Fattar inte ved den där svarta fläcken kom från :S

Sista bilden^^ Håret är i alla fall väldigt mycket mörkare nu!

Tänkte passa på att ladda upp lite bilder från veckan med!

I tisdags träffade jag och Vickan Soot en sväng, det var väldigt trevligt!

Vickan va väldigt snygg!

Haha soot med ^_^

Sen va vi på Tempus Ludus med, och på onsdagen var jag med Tilda och på Torsdag var det U-church (bilderna är miniatyrer)
Ha det så fint nu :*

Kommentarer
Postat av: Jin

det är Tempus Ludus XD inte Hikari XD

2009-09-18 @ 17:47:32
Postat av: soot

:o soot på bild! a travesty!

2009-09-19 @ 00:14:17
Postat av: Becca

Färgen blev jättefin! Du är fin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback