Bokmässan helg!

Det finns mycket jag inte vet något om alls
Men om det är något jag vet allt om just nu, så är det

Jag har så ont. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. livet blir så mycket svårare när man har ont. Allt tar liksom lite längre tid. Just nu har jag fyra blåsor som inte spruckit än och jag bävar för smärtan som kommer när de väl gör de, de andra såren som finns tycks bara växa sig större och större och microsidet jag köpte verkar inte alls hjälpa.

Trots detta har jag haft en väldigt bra helg. En bokmässehelg! Jag älskar bokmässan! Har alltid gjort, sen jag var där första gången med mamma när jag var en tio år kanske. Då hade de en stor åkattraktion på barnens torg, en sån där båt som gungar fram och tillbaka. Jag åkte den om och om igen. Sen dess har jag vart där varje år. Innan hade B Whalström alltid en tävling, man skulle gissa hur många böcker det låg i en skattkista de hade framme, den som gissade rätt vann hela kistan fullpropad med böcker från deras förlag. (ni vet kitty, tvillingarna, jessica & Elisabeth och andra serier om tonåringar) som verkligen var ett förlag jag läste mycket från som högstadie-elev. Jag var t.o.m medlem i deras bokklubb och beställde hem böcker nästan vaje månad. När jag var 14 eller 15 vann jag tillslut den där kistan, efter att ha tävlat i flera år. Jag var stolt som en tupp och hade fullt upp i flera veckor med de över 60 böckerna jag hade vunnit. När jag var 17 hade de Japan tema, jag var där på mitt första lolitameetup ever och vi hade fått fribiljeter av BCmanga och blev halvt om halvt medtvingade i cosplaytävligen som anordnades. Vi fick vara "japanska flickor" helt enkelt. Det fanns två pris, ett där folk fick rösta och sen juryns pris, som jag vann. Det året kom jag hem med massa manga, ett naruto panband och en naruto kudde och var hur glad som helst!

I år hade vi med lolimmet och tillskillnad från tre år sen kände jag mig mer som en fullfjädrad loli i min aatp klänning. Förstår året hade jag svarta strumpor och en svart headdress med vinröda sidenband och en krämvit kjol och klänning som faktiskt kom från gina tricot.

Jag i mitten med svart hår. Detta var alltså mitt första meetup och första möte med andra lolitor än min vän Anna som introducerade mig för stilen. Första gången jag såg RHS, minns att jag tyckte de såg lite konstiga ut, haha, nu älskar ja ju verkligen de där skorna. På bilden syns även Katja, Erika och Nhina, de andra kommer ja tyvärr inte ihåg vad de hette.

Ja det va sannerligen mitt första försök till lolita


I år såg ja ut så här:

Lite skillnad va?

Vår "mamma" Klara hade bakat underbara cupcakes med utdrag från olika böcker på. Det ligger så mycket omtanke och kärlek bakom det hon gör. Tycker så mycket om henne <3

Well Well här står vi^_^

Vixs var väldigt söt!

Dagens suprise! Vickan och karuchi går i samma klass! De pluggar bägge japanska på distans, högskolan i Falun. Hur coolt är inte de? Dom har alltsåå haft två lektioner i veckan denna höst tillsammans XD

Dagens bästa <3 Jag och Vickan fick träffa Kalle Lind. En del av er som känner mig sen en fem sex år tillbaka vet att jag (och Vikan) var ett stort, hängivet fan till Hej Domstol, vi lyssnade varje vecka och det var liksom veckans höjdpunkt. Vi drog ofta paraller till programet och sa ofta "åh det här hade kunnat vara med i hej domstol" Vi kallade vår humor hej domstol humor om vi skulle förklara för någon som undrade vad vi hade för typ av humor. Jag tror inte ni förstår hur stort det kändes att få träffa honom. Han verkade oerhört förvånad när vi fullkommligt överrumplade honom i den lilla montern han stod och delade ut en gratis tidning. Så som vi såg ut också, haha. Men han var så trevlig och snackade med oss ett riktigt bra tag och verkade verkligen genuit glad (och väldigt förvånad) över att vi uppskattat Hej domstol som vi gjorde. Åh av sugen jag blev på att lyssna på det nu. Så synd att det inte finns mer.

På fredagen var jag nere med mamma och pappa, det var med jättemysigt!

Här är jag med Näringslivsredaktören på världen idag! han blev så betagen i mitt hår och min stil
Jag haha och skulle absolut ha en bild på mig!

Jag och Torsten! Tycker verkligen om honom hur mycket som helst!

Nej nu får det nor räcka med bilder! Dags att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback