Sju resor värre

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, har haft en av de värre dagarna i mitt liv. Trodde flera gånger under dagen att jag skulle dö. Idag i detta inlägg kommer jag vara 100 % ärlig, verkligen, jag behöver skriva av mig. Kände i början av helgen att en begynnande urinvägsinfektion var på väg, skrattade nästan åt mig själv och tänkte, när jag blivit av med det ena får jag det andra... Led inte så mycket av det hela under helgen, det var ganska täta toalettbesök hos Karino och lite lite sveda efter jag kissat, men det var allt. På söndagen var det lite värre, kände mig kissenödig nästan hela tiden och fick springa på toaletten hur många gånger som helst, men jag hade inga direkta problem med att hålla mig och det gjorde inte jätteont. Sen kom måndagen, idag alltså, kände mig kissenödig så fort jag vaknade, och det gick inte över, trots att jag gick på toaletten fem gånger på fem minuter eller nåt sånt där. Sen kissade jag blod, japp, det kom blod och det började gör ont i njurarna. Blev inte jätterädd faktiskt, visste att man kunde kissa blod vid urinvägsinfektion men blev lite orolig över smärtan i njurarna. Efter lite informationssökande på internet och ett "Kontakta alltid läkare om det är blod i urinet" bestämde jag mig för att ringa sjukvårdsupplysningen när jag kom hem till Borås, var vid detta tillfälle hos Madde i Mullsjö och skulle vara hemma runt klockan sju på kvällen i Borås, Tågresan var hemsk, började känna mig lite yr men jag hade tack och lov köpt vatten och tranbärsjuice innan och när vi nästan var hemma tänkte jag att jag lika gärna kunde gå av vid knalleland, hade lite saker jag behövde köpa och mådde inte så dåligt då, minns att jag kände mig lite kissenödig men trodde att det var en trängning, så jag gick ner till Ekohallen, pang, så kom det bara så där när jag stod och tittade på presentpapper, den där smärtan i njurarna tog över och det kändes som om någon satte två metallklämmor och klämde ihop njurarna och jag blev vansinningt kissenödig, tänkte att jag inte skulle kunna hålla mig så jag bara stod där och knep och knep tills jag lyckades ta mig till kassan och betala och sen gick jag ut till bussen, redan då kände jag mig lite borta, satte mig längst bak i bussen och det gjorde så ont, kände att jag började tappa kontakten med allt, tårarna steg upp i ögonen och smärtan tog över helt och det kändes som om jag inte skulle kunna hålla mig alls, så ja kastade mig av bussen på min hållplats och kände mig helt kraftlös, som om jag inte ens skulle kunna ta ett steg, lyckades dock ta mig hem och engligt Gustav, min bror verkade jag jätteförvirrad och betedde mig jättekonstigt, efter en dusch och nya kläder tappade jag helt andan, satt och hypperventilerade och ringde 112, någon timma senare kom en ambulans och hämtade mig, blev ganska snart nerkörd till kirurgen och fick träffa läkare och det skulle tas prover och jag kände mig helt borta, så kom det in en liten sjuksköterska, som skulle ta blodprov, som flera av er redan vet så är jag hyperkänslig för sprutor och jag klarar nästan inte av att folk ens tar på mina armveck, så jag brukar alltid försöka undvika att ta blodprov i armvecket, den här käcka sköterskan skulle försöka peppa mig men jag mådde så dåligt så jag bara låg och grät, tillslut sa hon ...att jag kan inte tvinga dig att ta det när du mår som du gör, vi får ta det i fingret i alla fall (jag har inte jättemycket problem med att ta i fingret, med tydligen tog det jättemycket längre tid och var mer komplicerat så hon ville inte det) så jag fick ligga där med en liten värmedyna för händerna för att värma upp mina iskalla fingar och sen kom det in en annan sköterska. Haha, hon den käcka klarade väl inte av mig. Sen fick vi, Gustav följde med mig till sjukhuset, sitta ner och vänta på provsvaren som "bara" skulle ta en timma innan de va klara, sen dröjde det två och en halv timma innan jag fick träffa doktorn igen.

Tydligen så har jag en kraftig urinvägsinfektion, varför de gör så ont i njurarna kunde de inte riktigt svara på, eftersom provsvaren inte visade på något annat än det, men tydligen så ska det inte vara någon fara med, har fått en pencilinkur som jag ska ta två gånger om dagen och så ska jag bara ligga hemma nu, och ta det lugnt. Så det blir inget jobb för mig imorn. Så typiskt, här får man fem tider och så mister man en.

Nu ska jag sova :*

Kommentarer
Postat av: soot

oj, mer dramatiskt än väntat :( hoppas du blir bättre snart. tur det inte var njurarna som hade kollapsat eller något. du är fortfarande hel flicka i alla fall! iaf om några dagar ^^

2009-09-08 @ 08:18:51
Postat av: Eskapisten

Ajdå raring... Du drar verkligen ut det tills det gått över sin spets. Ta det lugnt och vila upp dig nu.

2009-09-08 @ 08:28:41
Postat av: Isabelle

Usch, vilken hemsk upplevelse :( Jag hoppas det blir bättre så fort som möjligt :*

Postat av: Kaisa

Stackare! :( vi får hoppas att det blir bra snart.

Krya på dig! <3

2009-09-10 @ 16:39:31
Postat av: Mia

Tycker mycket om det du skrivit! Underhållande att se en del prima saker och inte endast det generella grejerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

2010-12-02 @ 11:09:42
URL: http://jade.se/reseguide/bangkok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback