Alice

Mycket game nu alltså!
Ända sedan min vän
Karin Karino började prata om och spela American Mcgees Alice så har jag varit mycket intresserad av att själv spela det och igår fick jag det äntligen av Soot!
Installerad det för ett tag sen och har börjat spela sen en timma tillbaka. Underbart spel hittills (fast jag fattar inte hur man plockar upp saker, har testat varje knapp, kollat i manual och options och prövat att srpinga in i grejer och hoppa på dem osv men fattar verkligen inte, det är aningen frustrerande)

Spelade en del path med innan. Så himla fint men tja datorn här är ju inte den bästa så det är inte roligaste spelat att spela plus jobbigt att spela med tangentbord. Passar mycket bättre med kontroll. Hade gärna haft en till Alice nu emd kände jag. Bjöd på en xbox kontroll på ebay igår. Får hålla tummarna för att jag får den!

Annars funderar jag mycket på att köpa ett xbox. Är så mycket som behöver fixas med den här datorn för att kunna spela ordentligt så det känns inte lönt. Sen när jag flyttar till jkpng kommer jag ju bara ha min lilla laptop och det är ju verkligen inte en speldator så det vore inte helt fel i att investera i en kanske. Hittade en på blocket för bara 1500 inkl. kontroll  och Bioshock, mass effect och half-life. Tre spel jag inte hade haft något emot att ha. Särskilt Bioshock så klart.  Men självklart hade det ringt en kille bara en timma innan mig och vill ha den.
Sen pratade Soot och jag lite om att köpa en billig trasig och modda den själva (främst Soot så klart, jag är ju inte så bra på att haxxa saker, men lär mig gärna lite. Vore kul att ha ett och säga att man fixat det själv liksom)
Men men. Vi får se hur det går helt enkelt.




Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, Alice! Det spelade jag jättemycket när jag var yngre. Minns dock inte hur man plockar upp saker men har inte för mig att det ska vara så svårt. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback