The Path

There is one rule in the game. And it needs to be broken
There is one goal. And when you attain it, you die

Spelet The Path tycker jag är oerhört fascinerande.
Det är baserat på lilla rödluvan historien men handlar egentligen inte om rödluvan eller vargen.
Spelet är väldigt surrealistiskt och det finns inga givna regler, inga fiender att besegra och heller inte någon story.
Det finns sex karaktärer, man väljer en och ska gå hem till sin sjuka mormor. När man börjar spela står det att man ska hålla
sig på stigen men gör man det och går raka vägen till mormor missar man hela poängen med spelet
De olika flickorna (karaktärerna man kan spela) är systrar har olika karaktärsdrag och de finns olika saker ute i skogen som var och en av dem dras till (ex. det är bara Rosie som kan sätta sig vid pianot)
Jag tycker musiken är helt underbart och det är så mysigt att springa runt i den mystiska atmosfären. Det finns olika saker att samla på sig, man har en liten
korg som sakerna läggs i
Exempelvis ska man plocka 144 blommor. Jag har plockat runt 13 hittills (!) så jag har en del kvar.
Min absoluta favorit karaktär är den lite svåra och på gränsen till suicidala Ruby.
Vad man inte ska förvänta sig av det här spelet är just ett vanligt spel. Man skulle kunna säga som Soot sa, att det är ett virituellt konstvärk,
Som man själv styr måste jag påpeka. Det är du som bestämmer vad som ska hända. Jag har själv lite svårt att förstå vad det hela går ut på egentligen.
För att klara spelet måste man hitta vargen.
Vargen är inte en vanlig varg utan en människa, de olika flickorna verkar ha olika vargar. När man väl hittar vargen dör man. Och då kan man inte spela den karaktären mer.

Sorgligt men sant.

Så när man väl går till vargen är det bäst att man utforskat och och plockat så mycket saker man vill.

Spelet är gjort av indiegruppen tale of tales och kostar 10 dollar att ladda ner. Det finns alltså inte att köpa i affären. Man kan även ladda ner det på exempelvis piratebay
men jag skulle verkligen uppmuntra folk att köpa det om man tycker det verkar intresant. Det kostar ju bara drygt 70 kr.

Det som krävs av ens dator för att man ska kunna spela är:

  • Operating System: Microsoft® Windows® XP/Vista
  • Processor: 2 Ghz
  • Memory: 1 GB RAM
  • Hard Disk Space: 500 MB
  • Video Card: Recent Geforce® or Radeon® x6xxx 256 MB (no integrated graphics)
  • Sound Card: Any Sound Card
  • DirectX® Version: DirectX® 9.0c
  • o Logitech gamepad and Xbox 360 controller
Vill du veta mer eller köpa spelet klicka här


Kommentarer
Postat av: mitsukai

Kommer ihåg när det släpptes, jag var förtrollad =)

Det ska gå att installera windows på min mac som ett "systersystem". Tar nog upp det igen då =D



ja men prickar är ju så sött =)

Och du passar ju i trekantmodellen!



Har du en ledig dag i veckan btw för fika inne i götet?

Postat av: Luna

Det verkar ju helt otroligt underbart! Jag måste spela det!

2010-04-25 @ 23:34:54
URL: http://myfairyqueen.blogg.se/
Postat av: Bunny

Ohh det har jag aldrig spelat! Det vill jag verkligen testa :D och självklart kan jag hjälpa dig med dreads. Ge en heads up bara när du vill göra det. Kram!

2010-04-26 @ 08:01:21
URL: http://diceplayer.blogg.se/
Postat av: Clara

det spelet är ju något av det bästa som finns! kan spela det i evigheter^^

2010-05-01 @ 17:30:17
URL: http://chaosparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback