Uppcon del 1

Hemma från uppcon!
Känner mig rätt sliten måste jag erkänna men har haft en underbar helg i Uppsala! Vi startade ju vår resa runt klockan åtta på morgonen på fredagen. Ja hade försovit mig lite och var lagom stressad när ja skulle fixa mig och packa de sista innan Vickan skulle plocka upp mig! Sen åkte vi ner och hämtade Elena, Evelina och Soot på centralen och sen bar det av. Redan i Jönköpiung bestämde vi oss för att stanna och äta lite. Då vra klockan runt tio och de flesta av oss hade inte ätit ordentlig frukost så vi tänkte ta oss till A6 för att äta där. Vi åkte fel, ganska mycket, och hamnade bla i Råslätt. Haha, efter att ha kört runt lite väl länge i stan bestämde vi oss (trots min motvillighet) att stanna till på Max och äta. Sen stannade vi faktiskt inte en enda gång till på hela vägen upp. Vickan råkade köra lite fel i Sthlm (vem gör inte det undrar jag) men Elena lyckades hjälpa henne, ja minns inte så mycket för ja sov stora delar av resan. Sen började det bli lite tight med tid. Egentligen skulle vi träffas klockan två och träffa Vanessa, so jag och vickan skulle gå för på modevisningen sen klockan tre skulle vi samlas allihop och ha genomgång inför visningen men det var inte ens chans att vi skulle hinna till det. Efter att ha kört runt lite i Uppsala för att hitta Paulsons hus så var vi framme lite efter tre. Runt fyra tog vi oss ner till UC. Då var kön fortfarande superlång men vi hade jttetur för långt framme i kön stod Karin och Vicko och deras vänner och ja som var stressade bestämde mig för att vi skulle ställa oss med dom. Egentligen tycker ja inte om att gå före i kön men vi hade fått stå flera timmar i kö om vi hade ställt oss långt bak och ja kände att det började bli lite ont om tid.

Väl inne mötte vi upp Vanessa för att kolla lite på kläderna osv och ja kände nästan så fort jag såg tyget på min kjol att den skulle skära sig mot mitt hår. När vi sedan möttes upp ca 45 min innan vi skulle träffas innan vi skulle sammlas med alla modeller insåg vi att hela outfiten såg jättedålig ut på mig. Outfiten var ju som sagt mori girl inspirerad. Mori betyder forest på japanska. Den här outfiten var söt med kjol, singoalla blus och förkläde, kändes nästan lite medeltids inspirerad men på mig såg det ut som scenkid-som-försöker-testa-loli/medeltid-och-misslyckas-totalt. Och det hade vi ju inte alls räknat med. Vanessa hade trott att min hårfärg var lite mörkare och hade den vart det hade det nog inte varit några problem. I alla fall så blev Vanessa jättestressad och jag tyckte jättesynd om henne och tillslut blev det en annan klänning. Lite mer daily basis skulle man kunna säga men den var sjukt bekväm och jag blev superkär i den. Mintfärgat har alltid gått bra till mitt hår faktiskt.  Här kommer några bilder från visningen







Bilder från tuktuk








Här har vi Vickan, Nemi och Jag och sen längst ut till höger, Vanessa som designat våra kläder


Lägger ut en bild på söta Vickan med <3 bilderna är från klaspuff

Efter visningen, när vi stod nere i entren kom det fram två tjejer till mig och ville fota och sa att de tyckte jag var sötast av alla. Jag blev jätteglad verkligen för min outfit var ganska enkel (men väldigt fin tycker ja själv) jämfört med en del andra, så då blir man ju verkligen glad när folk tycker att man var sötast. Blev en del del posande och fotograferande under hela helgen, både av press och vanliga besökare. Mysigt mysigt.


Här är en bild från direkt efter visningen!

Vixs och jag <3


Jag Vanessa och Vickan!

Paulson bodde nära konventet, bara tio minuter lite drygt men det var ändå lagom kallt när vi skulle gå därifrån på kvällen, ja som har så känsliga öron hade på mig mössa över mina två toffsar och halsuken uppe över näsan, är säker på att jag såg jättekonstig ut, Vickan såg nog lite mer normal ut, men det kom iaf fram en tjej som skrev för någon ungdomssida i Uppsala och frågade om hon fick fota oss. Ja är ganska säker på att hon valde oss för at vi såg så konstiga ut just då. Haha.

Nu har ja lovat att platta Sammes hår men ja skriver mer senare och postar mer bilder. Tyvär måste jag erkänna att jag inte tog så många bilder, känns jättesad faktiskt. Hade velat filma massa så man hade kunnat se och komma ihåg hur härligt det var.

Puss så länge!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jättefina bilder! :D Varifrån har du köpt dina skor? :)

Postat av: Dita

Du är så otroligt söt!

2010-04-17 @ 18:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback