Gexilove

Gex har dött.
Idag dog Gex. Det var sorgligare än jag hade väntat mig. Han har varit dålig länge och bara blivit sämre och jag har fått en klump magen varje gång jag har tänkt på att han snart antagligen kommer dö. Liksom nästan fått lite panik över det. För att han faktiskt skulle lämna ett tomrum även om han bara är en ödla.
Sott var ledsen redan tidigare under dagen, ringde veterinär och hjälpte Gex med D-vitamin och torkade bort smuts från han munsår. Han hade ju tyvärr blivit blind och bara smalare och smalare eftersom det var svårt för honom att äta när han inte kunde se.
Sen dog han när Soot skulle hjälpa honom med ögonen. Soot sa at det var som om han hade blivit lung och stilla och sen hade han märkt att han var död. Vi grät oerhört mycket och så begravde vi honom utanför huset nere på en gräsplätt.
KOmmer verkligen sakna honom. Jag brukade alltid prata med Gex när ja kom hit och tyckte väldigt mycket om att gå och titta till honom, se vad han gjorde, att han hade mat och vatten och att han klarade att ömsa ordentligt.


Jag och Gex mars -10

Tog den här bilden från Bunnys facebook. Oerhört söt <3

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad söt!



Vila i frid

Postat av: MFQ/Karino

Åh nej! Vad sorgligt, jag tyckte verkligen om Gex >_<

2010-08-10 @ 14:43:52
URL: http://myfairyqueen.blogg.se/
Postat av: Vickan

Nej lilla Gex! Det var väl bara en tidsfråga, men usch, det är ju hemskt ändå! Men han fick i alla fall ett långt liv. Och så slapp han ju bli ännu sämre innan han dog. :*(

2010-08-10 @ 20:17:16
URL: http://kattskratt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback