God jul

Nu vill jag önska er alla en riktigt fin jul!

Snart är det dags för Kalle Anka och jag har precis kommit in från den bitande kylan.
Var ute och skottade upp en mer ordentlig stig till alla små rådjur. De har inte riktigt hittat hit i år och tror det delvis beror på den djupa snön. Sen är det även givet att de är de inköpta sockerbetorna de inte riktigt tycker om. Jag såg spår där uppe men betorna hade de inte rört. Dock var alla morotsbitar jag la ut för någon dag sen helt borta.
Sen passade jag på att skotta upp en ordentlig grop, så jag kom ända ner till gräset och där la jag ut massa morötter och skal och äpplebitar. Blev så oerhört glad när jag såg ett rådjur där uppe innan idag så jag kände att jag bara var tvungen att ge mig ut och hjälpa dem på traven!



Jag på väg ut med spaden i högsta hugg!


Nu har även en hel del klappar hittat sin väg till julgranen!



God jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback