Julfest med klassen<3

Julfesten igår med klassen var verkligen toppen!
Vi fick låna Markus bror helt fantastiska hus ute på landet och det var såå vackert. Det fanns till och med en massage stol där som jag satt ett bra tag i haha.
Vi började med ett fantastiskt jolbord. Ju mer mat desto bättre när det kommer till jul. Dock så äter jag ju bara prinskorvar och potatisgratäng, men jag åt tills det kändes som om jag skulle spricka.

Efter det var det dags för lite bibelquiz alá Kehn och mitt och Vickans lag vann bägge gångerna. Kan säga att det nog mer beror på Marcus och Markus som var med i vårat lag :P


Sen var det dags för mig att hålla i underhållningen. jag hade förberett en improvisationslek. Jag älskar impro och när det kommer till teater är det verkligen det jag är bäst på. Så jag förberedde för Julfesten en som vi gjorde på Bäckäng med. Den går ut på att en släkt ska fira jul. Så jag tänkte ut olika karaktärer, basfamiljen, mostrar, pojkvänner, kusiner osv. Och satte lite liv i karaktärerna och gav alla varsin grundkonflikt.

Jag var lite rädd att folk skulle bli uttråkade, tycka det var obehagligt men när vi väl kom igång var det hur enkelt som helst för alla att komma in i sina roller. Alla gav verkligen allt och det var sjukt kul att se på. Visst kliade det lite i mig, hade gärna velat vara med själv, men någon måste ju hålla i leken så. Vi höll på en bra bit över en timma och när jag väl bröt sa flera att de hade kunnat hålla på mycket längre. Dock hade konflikterna triggats upp till max i slutet så när vi bröt fanns det inte så mycket mer att spela på. Jag är så glad att folk hade så roligt!


Delar av "släkten" samlade i soffan.

Jag passade på att filma lite i slutet av impron. Just här är det verkligen kaos.

Alltså Vickan är så söt i sitt nya hår att man dör! Ville bara säga det!

Btw så var det någon som frågade hur stargazers fransar ser ut på så tänkte lägga upp en bild på det, inte direkt den bästa, men men.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback