Kaos

Idag har varit en av de mest kaotiska dagar jag jobbat nånsin tror jag.
Det börjar med att Gustav och jag kommer dit och det inte finns någon skiftledare på plats. Malin har ganska mycket att göra och har hela Dt:n själv. Alltså både ta emot beställningar i ettan och sen plocka ihop ordrarna i tvåna. Sjukt stressigt och funkar bara när det är väääldigt lite folk. Så vi tar tag i tvåan.

Sen kommer Tishko, skiftledaren in från sin rast och jag får uppgiften att backa kassalinjen och Gurra kassa. Tishko säger att det här är den dagen på året som vi säljer som mest = dagen med mest folk på hela året.
Jag hamnar sedan vid drickan och ska göra drickor åt alla. Inklusive DT:n och det är sjuukt mycket. Colan har tagit slut, den drickan vi säljer mest av och som vi har två spolar av och nu vill alla ha fanta. Den segaste av alla, plus den som skummar mest. Alltså jag var så stressad, huvudvärk och svimmfärdig och titt som tätt fick jag springa ut med massa holdar till sura kunder som fått vänta i tio minuter.

Nu är jag dock hemma och helt slut och nu ska det julstädad och pyntas och granen ska kläs när stackars Gustav kommer hem runt klockan åtta. Gäsp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback