A new day

God morgon! Eller morgon är det ju inte längre och jg har faktiskt varit upp nästan en timma! Idag ska jag ut en sväng på stan, ska lämna in mina scheman på jobbet och hämta nyckeln till lokalen poetry slam tävligen ska vara i. Det blir bara jag och Essa som kommer hålla i det, för Bosse är sjuk och Frida är bortrest. Så vi bestämmde att Essa ska vara MC och jag ska vara slam master. Ser riktigt fram emot det. Kommer bli en mysig kväll, det är jag helt säker på! Ute snöare det lite fortfarande. Hoppas att det slutar på riktigt snart. Jag är så trött på vädret!

Massa av våra grannar är uppe och skottar på taken, i går var det mängder av folk uppe och höll på, fast inte mamma och pappa, de roade sig mest med att titta på när grannarna slet, haha, dom ä ju lite mer laid back! Fast rådjuren matar dom ju flera gånger om dagen. När pappa var ute innan stod det två stycken och tittade på hela tiden när pappa la ut maten och skottade. Dom har tom format en egen liten stig i den över meter långa snön som går direkt ner till gropen med mat. Pappa har börjat lägga mat på fyra olika ställen nu så att de inte ska bråka om den. Åh dom är så söta, vill bara gå ut och krama dom! Men får nöja mig med att stå här inne och titta på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback