New hair

Just det! Fick ju hem mitt hår med som jag väntade på innan i veckan. 50 cm långt (vill egentligen ha 60) och blont, jättefin kvalité så jag är nöjd. Satte i gång och färgade så fort jag öppnat det! Haha, hade även en bit 60 cm blond bit liggandes som jag passade på att färga. Var lite orolig först att färgen skulle bli för mörk eftersom håret inte var av den ljusaste nyansen som jag egentligen brukar köpa men efter att ha sköljt ut färgen såg det ut att vara nästan exakt min nyans. Tränsen var runt 95 cm lång, så det räcker ju egentligen inte till ett helhår (beror dock på hur tjockt hår man har från början/hur tjockt hår man vill ha) jag vill ju gärna ha så mycket hår som möjligt så jag får använda ett par av mina gamla slingor, men det gör inte så mycket. Får plocka bort de mest slitna bara. Tyvärr är de 60 cm håret som ryker nu och det är synd, det betyder att jag får gå med 50 cm tills det från odium dyker upp. Haha dagens i-landsproblem säger jag bara.

Innan jag använder håret brukar jag sy ihop tränsen en extra gång. Många gånger är håret fastsatt lite dåligt på tränsen och man sparar otroligt mycket hår om man syr en gång extra själv. Märkte det bara nu när jag tvättade det innan färgningen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback