Bra början på det nya året <3

Woho, tillbaka från massa äventyr nu! har hunnit med både nyårsfirande och konvent i Vänersborg. Underbara dagar helt enkelt.

Nyår firades ju hos Magda i Mölndal med både nya och gamla vänner, främst gamla. Vi hade knytkalas och stämmningen var på topp! Temat var egentligen film men bara man kom utklädd var det okej, jag klädde ut mig till aristokatt (ni fattar, korsning av aristokrat och katt) blev loliklänning, kattöron, handskar och tiara. Var på det stora hela nöjd med outfiten. Mathilda var otroligt vacker i sin röda matttan outfit! Magda och Per klädde ut sog till herr och fru Addams, mycket lyckat måste jag säga!


Festfolk

Stilige Per

Snygga människor! Joshi och Marika körde Bondtema!

Jag på nyår

Dålig bild, men fyverkerierna var underbara! jag älskar generellt raketer och vackrare än så här har det nog aldrig varit! Vid tolv gick vi upp till kyrkan som låg på en höjd och vi hade utsikt hur långt ut över mölndal som helst, har aldrig sett så mycket fyverkerier som i år. Det var underbart. Sen var det oerhört svårt att ta sig ner för "berget" hur brant som helst, trodde inte vi skulle klara det, men det gick!


Sen på söndagen var det dags att åka iväg till Vänersborg! Har aldrig varit i staden innan och fick inte se så mycket av den heller. När vi kom fram gick vi först och handlade lite på ica, sen efter lite kringvandrande i staden (vi fick olika vägbeskrivningar till skolan) bestämde vi oss för att ta en buss upp, det var på tok för kallt för att vandra omkring. Vi kom fram precis till invigningen. Själva konventet var jättemysigt! Runt 150 personer var där så det var väldigt mysig stämmning. Det var lite olikt från BorCon måste jag säga. Lite mer avancerat kanske, de hade lite mer organiserat vad det gällde mat (vi hade ju bara caféterian som hade öppet några timmar extra på lördagen) de hade en våffelbar plus en liten kiosk med billys pizza och cola. Animevisningarna var fler än vad vi hade men sen är det ju inte så många som kollar på det på konvent ändå. Tvspel hade vi mer av, fler tvapparater och mycket fler spel, men sen var ju det något vi satsatde på ganska mycket. Under BorCon hade vi tillgång till skolans aula, vilket gjorde att cosplaytävlingen och modevisningen blev lite mer avancerad än på ConversusCon, eftersom de hölls i "allrummet" eller vad man ska säga men jag tycker Ida och Erik gjort ett helt otroligt jobb, en stor elouge till dom för ett superlyckat konvent! Här kommer lite bilder!

B


Mjaukatt! första kvällen.

Evelina! Väldigt snygg i tartan!

Fotleken, alltid lika populärt på konvent. Själv finner ja inget nöje i leken. Eller någon annan lek alls för den delen.

Det är helt sjukt för killen på bilden sov i stort sätt hela konventet. Hur konstigt är inte det? När vi gick upp runt tio på måndagen låg han och sov, sen sov han hela dagen och hela natten, så vitt jag vet kan han ha sovit hela söndagen och natten med. Sen helt plötsligt runt ett på tisdagen gick han upp, klädde sig och packade ihop och gick och spelade tv-spel. Detta kommer alltid förbli ett mysterie? Vem åker på ett konvent och sover hela konventet? Någon som vet vem han är?

Yay, Vickan! Eller Hinata, dom är liksom samma person för mig. Haha söt bild!



Fina bilder på Evelina

Eden var strålande vacker i sin klänning!





Lite sorgligt nästan men på konventet kände jag väldigt tydligt att lolita inte är min första stil längre. Vet inte varför det blivit så men jag kände det väldigt tydligt.

Karoken brukar alltid vara lika uppskattad! Här har vi en trevlig kille som sjunger! Älskar att alla verkligen bjuder på sig själva under karaoke, men det är väl lite det som är grejen kanske!

Som ni ser hade vi det väldigt mysigt, det här är från sista kvällen, runt tolv tiden kanske!

Kommentarer
Postat av: Ammi

Äntligen en uppdatering ! Trodde du var död nästan där ett tag ;) Hihi. Imorgon är du min , min lilla korv <3 Och det ska bli supr ! <3<3

Postat av: Charmy

Fina bilder, du var ju supersnygg som aristokatt. Längtar redan tills nästa nyår!

2010-01-06 @ 20:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback