Hårjobb

Hej och hå! Efter att jag och Vickan pratat om hur vi ska se ut på fredag (ni vet den där robbot-katt-outfiten) blev jag jättepepp på att fixa lite med håret! Manitemat är ju att det ska var stort! Så stort som möjligt utan att det ser konstigt ut och gärna lite futuristiskt, det är ju där cyberloxen (och dreadsen?) kommer in i bilden. Jag har ju lite cyberlox liggandes, som jag aldrig använder, känner mig inte så snygg i det och sen jag skaffade rött hår har de verkligen bara legat i en kartong. Nu rotade jag fram dom (hittade dom i en låda under en massa andra lådor i garaget)

och det var riktigt kul att leka med. Kände gaska snabbt att jag inte gillar att bara ha så att loxen syns och inte mitt andra hår syns, vill nästan hellre att man ser mer av håret än loxen så vad jag gjorde tillslut var att jag

  • Satte upp håret i två högatoffsar
  • Fäste loxen i håret (har gjort så att jag fäst runt tre fyra lox på en hårnål och sän fäster i håret, är säker på att man kan göra det på et smidigare sätt än så)
  • Satte först i lite hårslingor över loxen. Typ två cm breda slingor på clips Det såg ut så här:

Jag tyckte generellt att det var lite lite hår som syntes - lite mycket lox så då

Jag tyckte generellt att det var lite lite hår som syntes - lite mycket lox så då
  • Tog jag de nygjorda löshåret (ni vet de från stargazer) och fäste över och fick ett snyggt fall av hår mixat  med lox

Ser ni? Mycket mer hår! Jag gillar det mycket bättre
Bilderna är inte de bästa, har inte lagt ner jättemycket tid på att få håret att se så snyggt ut som möjligt, bara testat olika varianter. har fortfarande lite saker att lösa, som att jag måste kunna täcka håret på något sätt, eller själva "fästningen" som syns just nu mitt på huvudet. Ser jätte b ut om det syns. Sen ska jag ha i ca 10 dreads på det här med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback