Tandläkarskräck

Idag var jag hos tandläkaren. På agendan: laga två hål. Jag har tandläkarskräck. Jag avskyr att ha så mycet saker i munnen, man kan inte andas ordentligen men framförallt, man kan inte svälja ordentligt, eller stänga munnen hur som helst när man vill. Senast jag lagade ett hål var för flera flera år sen, tror jag var mellan 10-12 år. då fick dom göra en särskilt "bebismetod" på mig där de borrade ex antal sek och sen paus och sen fortsätta. Det tog jättelång tid och jag hade panik. Sen har jag tack och lov inte behövt laga fler hål men idga var det alltså dags. Min tndläkare Sonia, är väldigt snäll, men väldigt dominant och lite bossigt. Jag förklarade när jag kom att jag var väldigt nervös och rädd inför det här och hon sa att vi först skule pröva utan bedövning men gick det inte så skulle vi pröva med. Sen började den här övertalningsmetoden, efter jag hade bett om att få se på verktygen som skulla användas fick ja mer panik och vägrade öppna munnen (barnsligt jag vet) men jag fick panik. Efter lite övertalning kunde vi dock börja, fösta fem sekunderna gick det bra, smärtfritt, sen aj smärta. Sonia tog då raskt beslutet om bedövning. Jag frågade om man unde få lite salva som bedövade tandköttet innan vi tog sprutan (jag är galet spruträdd) och visst det kunde jag få. Sen tog det sin lilla tid innan vi kunde ta sprutan, det stack till lite men gjorde inte så ont. Sen började själva lagningen och efter det gick det relativt smärtfritt (eller tja vi var tvungna att ta två sprutor till och halva mitt ansikte blev verkligen bedövat) När det äntligen var över och jag kunde åka hem hade jag verkligen ingen känsel alls i vänster halva av ansiktet och väl hemma såg jag att jag var helt sne, ena mungipan hängde verkligen, det förklarade varför killen som satt mittemot mig på bussen inte kunde sluta stirra. Jag trodde jag hade en fläck i ansiktet men tja, hade ju bara ett halvt fungerade face liksom :P


Här sitter jag och läser med mitt sneda ansikte (fast syns inte att det är snett på bilden)

Inte lika sne sen på kvällen!
Nu ska jag till ICA och posta en klänning jag sålt!

Kommentarer
Postat av: Hibernia

Wow, den första bilden (med bibeln) är helt underbar!

Postat av: Cissi

Aw tack så jättemycket <3

2010-01-18 @ 21:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback