Varning för Bodyjewellery

Idag har jag fått hem mitt hår från Bodyjewellery! De är från Stargazer och är helt klart över förväntan! man fick JÄTTEMYCKET hår verkligen, typ tre gånger så mycket som jag trodde man skulle få. Färgen är dock lite ljusare än vad den är på bilden på hemsida och går lite mer åt orange så det tar nog ett tag innan jag kan använda det efetrsom jag precis färgat om håret. I värsta fall får jag sälja det, men tror det kommer gå bra att använda om några veckor, kan säkert ha i det i underhåret. Tyvärr kommer jag aldrig mer handla från Bodyjewelry eftersom dom har sämsta kundservicen i världen och trots att de har så mycket fina saker vill jag inte rekomendera någon att handla där. Det här sista handlandet har vart ett rent fiasko.

  • Pappa köpte och betalade två paket hår, vi fick en ordersbekräftelse och allt var frid och fröjd
  • Någon dag senare fick jag ett shippinginformation mail där det stod att de skickt iväg ett paket hår, ingen förklaraing till varför eller så utan bara det. Jag skickade då ett mail där jag bifogade min odersbekräftelse på två paket hår och undrar vad som har hänt?
  • Senare under dagen får jag ett mail som absolut inte är svar på mitt mail, men som förklarar att det röda håret är out of stock nu, de hade bara ett paket rött hår och att det kan bli svårt att få tag på nytt hår för det priset och undrar om jag vill 1) ha ett paket hår i en annan färg, 2) om jag vill ha pengarna tillbaka.
  • Jag skriver då ett mail där jag förklarar att jag inte vill ha pengarna tillbaka eller någon annan färg. Jag vill ha det håret jag betalat för och jag ber dem fixa det. (jag påpekar även att de finns hår från stargazer som de kan beställa in mer av) Visst jag förstår att det skulle kosta dom lite extar men kom igen, de hade inte gått back på de, utan hade snarare fått en supernöjd kund.
  • Efter en vecka har jag inte fått svar från dom. Oerhört dålig stil tycker jag att de inte hört av sig. Jag vet ju ingenting och det känns som om de inte skiter fullständigt i att jag betalat för hår som jag inte kommer få Så jag sickar ett till mail och undrar hur det går med min order.
  • Får då svar ganska snabbt och efter lite mailande framgår det att de har canclat det ena håret och gett mig pengarna tillbaka. UTAN ATT INFORMERA MIG. å fruktansvärt dålig stil. Jag fattar inte hur man kan göra så, hur man kan ha så dålig kundkontakt med sina kunder. Det hade vart en helt annan sak om dom typ hade skrivit något i stil med, vi är så ledsna att det har blivit så här, vi kan tyvärr inte få tag på det här håret igen, men det vi har gjort är att du har sluppit betala för frakten på det håret vi skickade nu och sen har vi satt över pengarna för de andra på ditt konto. Hoppas det känns okej ändå. Hade dom gjort så hade jag varit ledsen över att jag inte skulle få allt jag beställt men det hade känts så mycket bättre. Nu känner jag mig överkörd. Väldigt överkörd och ledsen.
Sen verkar det variera väldigt mycket i hur lång tid det tar att få hem sina saker, Vickan fick vänta tre veckor på sina linser hon beställde, Soot fick hem sina saker på tre dagar. Jag fick vänta lite över en vecka på det här håret. Sen ska vi ju inte tala om den där grejen jag beställde i höstas som jag aldrig fick hem. Minns ju att de redan då var jättedåliga med kundservicen och gjorde inget för att hjälpa till alls. Kände mig överkörd då med och bestämde mig för att aldrig handla där igen, sen hade Soot bara bra saker att säga om stället så då gav jag det en ny chans men det gick ju jätte dåligt.

Så här ser loggan ut:

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad tråkigt! :(



Jo, jag undrar var du hittar/köper dina peruker? (är det bara på ebay eller?)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback