Review Wizard lenses

Hemma från jobbet nu!
I alla fall så tänkte jag skriva en liten review av mina linser som jag fått hem.
Jag är väldigt nöjd med dem.
Började med att lägga dem i linsvätska några timmar (minst två timmar innan man använder dem första gången)
Bad pappa filma när jag satte i dem, ni får ursäkta om jag ser lite trött och sliten ut, har ju precis kommit hem från jobbet och hoppat rakt ner i pyjamasen

Linserna kom i en sån här liten förpackning och kostade 13 pund inkl. frakt. Tog ju som sagt bara några dagar att få hem dom

Linserna ligger som ofta i såna här små burkar, i en typ av desinfekterande vätska. Efter att man öppnat linserna första gången håller de i x antal dagar. Dessa håller i tre månader.

Linskapslar brukar man få med när man köper linsvätska. Just nu använder jag opti free som är en allt i ett vätska för mjuka linser


Filmen är inte den bästa, pappi som filmar med mobilkamera, men det är i alla fall nåt:D

Det jag kan säga som är negativt än så länge är att linserna inte riktigt verkar vilja lägga sig på min egen lins utan glider runt en del, hade svårt att se till att börja med och tog ut linserna ganska fort. Ska ha i dem längre nästa gång och då hoppas jag att ögat vänjer sig snabbare. trodde först jag kanske hde satt i dem på fel håll men när jag prövade det andra hållet gick det inte ens att få i. Tillskillnad från andra linser jag haft var de här mer fladdriga och hade svårt att ligga som en "skål" på fingret när jag skulle sätta i dem. De verkar mjukare än andra jag haft. Men de är grymt snygga så jag hoppas att de kommer sitta bättre nästa gång


Kommentarer
Postat av: Grodan

så söt :)

Postat av: MYMiC

Ohh, vart köpte du linserna?

2010-07-07 @ 21:49:10
URL: http://mymic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback