Belly buttom

Muuuuu
Jag har ett problem. Min navel läkte ju bra osv, sen hände ju den där grejen när den fastnade och det blöder en del osv men det gör absolut inte ont. Sen bytte jag ju smycke. Gjorde ont lite första dagen men sen kändes det som att kroppen vande sig och då gjorde inte alls ont, men det blev mega rött runt och blödde. Det positiva var dock att smycket slutade ligga snett. Ni vet jag har ju skrivit om att kulan på ovansidan alltid lägger sig åt ena hållet, det står aldrig rakt fram :S detta är ju för att staven är så lång så att den kan lägga sig, när jag hade i den andra som bara var 1 cm så var det ju inga problem och nu när jag har i läkestaven känner jag ju att den läker snett. Borde jag sätta i ett annat smycke? Nu sist tog jag ju det tyngsta med massa dangle... Borde kanske sattsa på ett lite lättare men samtidigt är jag rädd att jag sliter upp såret igen om jag byter igen. Risken finns ju att jag förlänger läketiden och så kanske inte såret alls kommer bra överens med det nya smycket och då? Byta tillbaka igen? Undrar om den inte börjat migrera lite? Men bara lite. Ska ta och ringa Ed igen tror jag minsann.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror du ska satsa på ett smycke som är så litet och lätt som möjligt, men det låter ju inte bra att läkestaven är sne ;/

Prata med Ed och se vad han tycker. Råkade själv dra lite för mycket i min piercing igår så att det kom massa blod.

2010-06-06 @ 22:47:16
Postat av: miaka

Jo eller hur, navelpiercingar är ju inte de lättaste att läka :S tyvärr. Hoppas läkningen av din går bra. Min gick ju så bra framtills jag drog åt den regält. Ska ta och köpa en som är vanlig med bara en sten i som är så lätt som möjligt.

Postat av: Isabelle

Hm, svårt att veta vad som är bäst. Frågan är om det inte är bättre att försöka byta till ett smycke som inte är så tungt, det kanske blir lite värre till en början om du "river upp" hålet, men tror det är bättre i längden att ha ett smycke som inte är så tungt, annars får ju inte såret vila eller hur man ska säga. Men ja, det är nog bäst att du hör med piercaren istället, mina råd kanske är helt fel :P

2010-06-07 @ 11:43:13
Postat av: mitsukai

Oj hoppas verkligen det blir bra!

Min läkestav krånglade lite den med, men så fort jag bytte smycke så har det varit jättefint...

2010-06-07 @ 12:42:44
URL: http://mitsukai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback