Goth

Det är allt mer sällan jag har den där typiska goth cravingen jag innan kände ganska ofta. Ja känner det ju alltid det när jag läser Skuggorna i Spegeln men precis om jag tidigare skrivit så är det något med stilen som inte är jag, och då menar jag absolut inte goth överlag för stor del av min garedrob är goth utan då är de mer den rommantiska eller medeltida gothstilen jag trånar efter. I oktober 2007 skrev jag så här

"Ja tycker verkligen om skuggorna i spegeln......för hon är kvar i hela den där gothkulturen. Hon är kvar i långa sametskjolar och snörliv, hon är kvar i dead can dance, hon är kvar i egyptisk sminkning, hon är kvar i hur facinerande det är med vinterpromenader på kyrkogården, hon är kvar i hela dödsromantiken med vampyrer odylikt. Det är inte jag. och inte för att jag egentligen saknar det, bara när ja läser den här boken. Men det är klart att det kan slå mig när ja ser på bilder av tjejer i lååångt svart rakt hår, (varför kan inte ja ha långt svart rakt hår som alla normala gothare) korsetter och långa vackar medeltidsklänningar. Svart smink och röda läppar. Då vill ja vara vacker och mystisk. men ja vet oxå att det inte riktigt är ja. men men. Jag avundas ändå Arwen (som huvudkaraktären heter) och hela hennes livstil/situation, samtidigt som ja är glad över att var den jag är."

Och det är nog så jag fortfarande känner. Jag har fortfarade flera sidor på nätet jag går in på och drägglar över diverse snygga gothkreaktioner och så och en del av mig längtar efter att verkligen verkligen klä mig mer i den typen av kläder samtidigt som jag vet att jag inte trivs så bra i det. I alla fall inte till vardags. Jag trivs bäst i kortare kjolar, toppar, korsetter, och sånt som inte går ner till fötterna. Det är inte det att jag har problem med att sticka ut, det gör jag ändå dagligen med mitt hår men det har väl att göra med på vilket sätt man sticker ut. Känner mig ungefär lika obekväm i det ute bland folk som jag gör i lolita faktiskt.

På torsdag har i alla fall jag och Vickan bestämt oss för att ha en liten gothfika. Då ska vi klä upp oss i de där omtalade svepande sametskjolarna jag alltid pratar om, och korsett och spets och mycket smink. Det ska bli riktigt mysigt

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hej!

Jag undrade om du kom ihåg från när du beställde barbie linser från
circlelens2u.com, hur lång tid tog de då för dem att komma fram?

2010-03-23 @ 09:38:23
URL: http://sagovasen.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jag älskar också den gothstilen men åh så obekväm jag känner mig om jag går utanför dörren med den :/

2010-03-23 @ 11:44:20
URL: http://madamchronicle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback