Jobbsnack

Det känns fint att ha ett jobb som påskpyntat, påskliljor och godisägg på bordet i entrén. Flexlife huvudfärg är grönt. Limegrönt. På toaletten tex är alla "tillbehör" gröna, så som toalettborste och tvål, på kontoren är mattorna gröna och fottöljerna. I entren är soffgruppen görn och massa andra detaljer är gröna. Även om det inte är min favofärg så känns det fräscht, modernt på något sätt. Att det är viktigt för dem hur det ser ut. Det känns bra, det är viktigt för mig med. Känns oerhört mysigt med ett stort påskägg där ute som man kan springa och hämta godis från. Enda gången vi fått godis på McDonalds var en gång när Hanna köpte, vi hade vunnit någon tävling eller något. Då köpte hon hela två kilo till oss och ställde in i peronalrummet och det var sån härlig stämmning.

Qusay ska sluta som restaurangchef, han ska flytta till Sthlm och ta ett "nytt kliv i kariären" som han själv uttryckte det. Det känns sorgligt. Inte bara det att vi ska få en tredje personalchef på drygt ett år, utan även det att han verkligen har gjort en enorm insatts för restaurangen. När jag tänker på det är det verkligen helt galet mycket vad han har slitigt. Jag hoppas den nya är bra. Hon heter Carol och är 27 år! Känns lite spänannde med en så ung tjej. Terese hade träffat henne och sa att hon tyckte att hon kändes bra så jag hoppas på det. Hon tillträder i slutet på april eller något tror jag. Qusay har precis gått på semester nu så jag undrar om hon kommer vara en del hos oss de närmsta veckorna.

För er som inte vet det så har jag alltså två jobb, men det ena är bara tillfälligt. Dels så har jag ju min anställning på McDonalds i Borås sen över tre år tillbaka. Där jobbar jag mellan 1-2 dagar i veckan. Sen så jobbar jag även på Flexlife här i Göteborg, 2-3 dagar i veckan, men det blir månaden ut + en vecka till. Skönt med lite extra pengar nästa månad men allt kommer antagligen gå åt csn räkningar. Måste börja betala det nu tydligen för att jag tagit ett pausår.

Sen måste jag väldigt snart ta tag i det här med att maila alla lärare på Kortebo ang. vilka uppgifter jag måste göra för att få godkänt i alla kurser så jag kan fortsätta kursen och få csn bidrag osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback