Kalla katten

Idag prövade jag att åka en ny väg till jobbet. I vanliga fall åker ja till korsvägen. är lat och åker en hållplats till liseberg och sen går ja därifrån till Gårdatorget. Brukar ta runt en tio min att gå men så tidigt på morgonen är det alltid kallt och man är alltid trött, eftersom jag går upp runt sju på morgonen. Så idag kollade jag om det gick att ta sig tll Gårda på något annat sätt, jag åkte till centralsationen och skulle därifrån ta en buss till Gåratorget, min arbetsplats ligger precis på gåratorget så jag var nöjd. Fick dock vänta 12 min på centralen, utomhus, och det kändes lite onödigt. Lite som att på den tiden hade jag hunnit gå till jobbet från Liseberg. Men det var ändå skönt att få åka buss hela vägen hit.
Det är kul nu för jag börjar se företagsloggor på husen och känna igen dem, de är inte bara namn som i namn, utan de blir till igenkännanden och småleenden och tankar som dom har jag pratat med! Känns lite roligt faktiskt!

Idag kommer Jossa och Stina hit! Känns hur kul som hels! De kommer in redan vid tolv men vi ska ses lite senare. Vi ska gå på stan och sen stannar de till halvtio! På kvällen tänkte vi åka upp till Soot och bara hänga. Kommer nog bli hur mysigt som helst!

Det är riktigt kallt om mornarna fortfarande, jag har mössa och muff och halsuk och varma kappan. Bara väntar tills ja kan gå i min nya vårjacka och! Har dock börjat använda lite klackskor igen, nu när det inte är massa snö och is känns det inte längre nödvändigt att ha platåkängor och så, på vinterhalvåret har jag det mycket för att det är praktiskt, håller värmen, kommer upp högt från marken, blir aldrig våt om fötterna, kan gå i alla vattenpölar osv, på sommarhalvåret har jag det mest för att det är snyggt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback