Matlagning

Jag sov så sjukt dåligt i natt. Somnade runt sex, vaknade igen vid åtta och sen sov jag lite från och till fram till klockan tolv så nu börjar jag bli rejält trött. Ska nog ta och sova snart tänkte jag.

Tittade på en film som hette Julie/Julia, based on a true story. Gillar generellt based on a true story filmer så länge de har ett intressant tema och ett innehåll som tilltalar mig. Den här handlade om Julia Child som skrivit Det goda franska köket, en bok som faktiskt varit en stor del av min uppväxt eller i alla fall mammas matlagning. Mamma har alltid tjatat om hur bra den är och det är kanske inte förens man sett filmen som man fattar hur stor betydelse boken haft för amerikansk matlagning. Anyway filmen handlar inte bara om Julia, utan även om Julie, som bestämmer sig för att starta en blogg där hon under 365 dagar ska testa Julias över 500 recpet. Under filmen får man följa Julias framgång parallelt med Julies bloggskrivande. Väldigt söt film som min mamma fullkommligt älskar.


Bild från google

Varning man blir väldigt hungrig under tiden man tittar på filmen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback