Red shades

Har suttit i över två timmar med hårfärgen nu! Fick hem min blekning från england nu i veckan men eftersom jag inte varit hemma har jag inte kunnat använda den. Dock fanns det ju ingen beskrivning på hur mycket man skulle använda av varje. Jag köpte ju inte ett bleknings-kitt utan lösa delar, bleach powder och peroxide. Så jag tog loch blandade lite på frihand. Efter 40 min blev utväxten kritvit medan de röda jag blekte (tog bara luggen plus lite till) blev två-tre nyanser blekare. Tror jag skulle tagit mer av peroxiden men jag vet inte.

Köpte poppy red den här gången. Var jättelänge sen jag använde det, har nästan helt gått över till pillarbox. Började ju med poppy när jag först färgade rött och sen har jag växlat en del men sen jag färgade det rött i december har jag bara använt pillarbox. Poppy är ju lite ljusare än pillarbox men vet inte om det är så stor skilland färgmässigt, som tex om man jämför med vermillion som verkligen ger mer oranget hår.


Här ser det ju inte ut som att det är så stor skillnad och skillnaden är ju inte superstor egentligen men när de tvättas ur blir det verkligen tydligt att de är olika nyanser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback