Tandutdragning

Tandläkaren idag igen.
Det fanns ett problem: Jag hade en trasig visdomstand, jag ville laga den, Sonia (min tandläkare) ville dra ut den. Tanden satt så dumt till att den inte riktigt skulle gå att laga och även om det gick så skulle det bli väldigt svårt för mig att hålla rent, vilket skulle innebära att tanden skulle gå sönder igen. Att dra ut den var bästa lösningen. Jag, livrädd för smärta (det är en av de mer lustiga sakerna för mig, jag är sååå rädd för smärta när jag vet att jag kommer utsättas för den, sprutor, piercing etc, men har egentligen en hög smärttröskel och uppskattar smärta i vissa situationer) ville absolut inte dra ut tanden, trots lovad bedövning.
Så jag kom dit och skulle försöka lösa det här problemet. Sonia gav med sig och vi försökte laga tanden men det gick inte, hon kom inte till. Så enda alternativet var ju givetvis att dra tanden. Åh ni anar inte hur rädd jag var, tårarna rann och jag spännde mig och krampade fast vid britsen.

Sen gick det jättebra! Tanden ville egentligen inte vara där och kom ut väldigt lätt, benet runt gjorde knappt motstånd alls och bara några minuter senare var det över. Så nu ligger jag hemma i mammas och pappas rum och känner hur bedövningen börjar släppa. Det känns som att det värker i alla tänder och huvudet känns konstigt och tungt. Tänkte jag skulle försöka titta på gossip girl och äta sen när jag väl får.
Ser inte fram emot en vecka med värk och obehag, värst är ju festen jag ska ha hemma i helgen. Känns jättejobbigt att jag antagligen kommer ha ont osv. Men vad kan man säga? Life is life.

Kommentarer
Postat av: Bunny

Du är duktig katt <3

Postat av: Bunny

Du är duktig katt <3

2010-11-18 @ 16:06:02
URL: http://diceplayer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback