Praktik praktik praktik

Mjau mjau mjau!
Hemma i Borås en sväng nu!
Ska till tandläkaren imorn halv elva så jag åkte hem idag efter praktiken. Sen ska jag och mamma gå på Waynes Café och lyssa på vem som får Nobelpriset i litteratur! En liten tradition vi har, det är jättemysigt. Vi har tom kommit med i tidningen två gånger. Haha. Själv hoppas jag på Haruki Murakami. En av mina absoluta favoriter. Någon alla borde läsa faktiskt.

Lååång dag idag. Vi åkte till Gråbos högstadium. Det är ju där vi hänger några timmar varje vecka för att typ vara sociala med ungdommarna. Tja, vad ska man säga om det. 13-15 åringar är väääldigt svåra att relatera till. Många är typ som...djur? I alla fall så hoppas jag att vi kommer få en bra realtion med dem förr eller senare. Många är ju lite för blyga eller fnissiga för att prata med oss. Andra (läs killar, 15 år) ska visa sig coola eller stöddiga och ställa frågor eller ha sig. En kille frågade bla om jag var efterbliven när jag sa att jag var piratpartist.

Sen är det dags för minorerna. Det är det roligaste på hela veckan men det absolut mest slitsamma. Barn i dne åldern är så sjuukt vilda och har så vansining mycket energi. Det är helt galet egentligen.

Det här är Emelie! Hon har världens crush på mig och är sötast i världen. Idag berättade hon att hon tyckte om mig mer än sin mamma och pappa. Vill sitta i mitt knä hela tiden och springer efter mig. Som när jag frågade om hon ville gå och rita så näää det ville hon inte, spela boll i gympasalen då? Näää, vill inte. Vad vill du då? Jag vill bara vara med dig, säger hon och drar i min tröja. Så söt. När det var dags att åka hem blev hon nästan gråtig och ville inte alls följa med sin mamma hem. Att man kan vara så liten och söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback