LokförarCissi

Så nu har jag under stora delar av kvällen suttit med min ansökan till lokförarutbildningen, Göteborg.
Efter att ha skickat in min ansökan fick jag göra ett datoriserat test i tre delar, två svenska delar och en mattedel. Mattedelen va lite klurig, mest såna där se-ett-mönset-uppgifter med siffror på rad och så ska man lista ut vilken nästa siffra ska bli.

När den var färdiggjord stod det att jag hade klarat mig mer än väl och fick fortsätta med ett nytt deltest (bara för de som klarade första delen) och det var jättesvårt! Det var bara plåt och pussel uppgifter där man fick se en ritning och sen skulle se om man klarade av se hur den färdiga produkten skulle se ut osv. Misslyckades och kände mig ganska ledsen men fick sedan en till chans! Då skulle jag även skriva en kort redovisning till varför jag skulle passa som lokförare och en beskriving av mig själv.
Efter jag hade gjort det fick jag det här mailet:


"Du har goda förutsättningar att gå vidare i urvalet"
Spännanade! Nu ska jag bara skriva ett personligtbrev med vad det är som lockar mig mest med det här yrket.

Kommentarer
Postat av: Bunny

Åh vad spännande :D, men barför lokförarutbildningen?

Postat av: Markus

Det där brevet hade jag nästan velat läsa.

2011-04-19 @ 14:20:49
Postat av: Grodan

Lycka till! :D

2011-04-20 @ 20:03:09
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: MissZombie

Lokföraryrket är riktigt trevligt. Lycka till!

2011-04-27 @ 13:47:59
URL: http://zombiebkitten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback