Hår-relaterat

Hatar hatar hatar att rosa skär sig med rött.

Visst, alla nyanser gör inte det. Men det finns en hel del som gör det, alt som går åt mer cerist till exempelt.
Det är ju nästan bara baby rosa man kan ha till rött och min garedrob består av en hel del andra nyanser än just baby rosa.
En av anledningarna till att jag valde en mer rosa nyans nu när jag färgade håret är just för att jag har en ganska rosa period. Inte en socker-söt-kawaii-sliskig-period, utan en mer rosa svart skulle man kunna säga. Och mitt älskade röda hår var lite ivägen för det.
Så att testa en mer rosa nyans var ju en perfekt idé!
Och visst jag älskar den här rosa nyansen, och den går till nästan alla mina kläder.
Men när jag ser mig i spegeln tänker jag lite, är det här verkligen jag?
Vill jag verkligen ha den här nyansen?

Jag vet att det kan vara lite svårt att vänja sig direkt och jag får ju ofta en liten åh-ja-vill-ha-mitt-röda-hår-kris så fort jag inte har det, men det brukar gå över efter ett tag och sen tröttnar jag på den nyansen och testar en annan.
Så kommer jag ju absolut inte göra nu. Och vill jag färga det rött är det ingen panik, jag behövde nytt hår och det är bara att färga över ifall  jag vill ha rött igen. Det är ingen fara. Det sved faktiskt lite när vi var på
Kawaii för att hämta upp färgen och jag såg SFX:s Nuclear Red en nyans jag alltid drömt om att testa. Men så ville jag verkligen ge den här rosa fägen en chans.

Har lovat mig själv att ha det här tills håret behövs färgas om i alla fall.'Ska bli intresant att se hur det kommer fadea faktiskt.

Vad tycker ni generellt om rosa och rött ihop?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker alltid att det beror på vilken nyans av rosa man använder till rött hår. De bilder jag sett på dig med rosa kläder har i alla fall sett bra ut ^_^

2011-02-25 @ 11:26:15
Postat av: Madde

Personligen tycker jag att rött och rosa passar bra ihop :) Särskilt rött hår och rosa kläder :) Är ju själv rödhårig och har gärna rosa till!

Postat av: Skyridge

Har jättesvårt för rosa och rött ihop!

Men det beror väl mycket på nyans också, tkr inte cerise och blodrött passar tillsammans eller babyrosa + megarött

Fast faktist bilden på dig med cyberdogtröjan var riktigt snyggt!

Men själv avstår jag från rött och rosa ^_^

2011-02-25 @ 19:02:32
Postat av: mitsukai

Jag tycker ofta att färgkombinationen blir för mycket eller för barnsligt. Vissa nyanser går, som den där röda du hade med rosa lolita!

Men det är lätt att man ser ut som en clown O.o

2011-02-25 @ 19:06:36
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Sv; Tack fina ^^ Var just en Murakamibok jag läste just nu, Norwegian Wood, så himla fin. Tror jag vill läsa en till av honom så min nästa, så Kafka on the Shore kanske det blir då!

2011-02-26 @ 15:14:41
URL: http://isabellecandylove.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback