Replikor

Så här mycket lolita har jag inte haft i huvudet på år och dar!
Sitter flera timmar på egl, lolita secrets, daily lolita osv!

Secretsarna ser ganska mycket ut som på min tid med, kanske dock lite mer krig mellan brand vs replicor.
På min tid fanns det nästan bara Bodyline som gjorde replikor/en del sämre kvalitéts kläder och det fanns en hel del som verkligen hatade att man köpte från Bodyline.
Hur som helst så år ju tabaoo klänningar idag väldigt populära. Alltså märken, främst från Kina, som till största delen producerar replikor av de kända märkernas kläderna.

Som jag tidigare skrev har jag genrellt inget emot replikor men det är klart att det finns gränser. Jag hade hellre inte velat att en klänning som bara släppts i ex antal hade kopierats så att alla kunde köpa den.
Men jag tycker sällan att så är fallet. Det är inte så att dessa replikor är massproduserade i samma omfång som H&M:s kläder och det är fortfarande lika jobbigt att köpa en replika som en äkta.



Den här secreten kan jag hålla med om till 100%
Väldigt många som ser ner på folk som köper replikor köper själv replikor av skor och väskor, men framförallt skor.

Just skor är ofta väldigt dyrt att köpa från de riktiga märkerna och jag förstår att många inte vill lägga ut en tredejedel av vad en klänning kostar för något som ändå inte syns så jättemycket.
Men att sedan gå och se ner på någon som köper en kjol av ett tabaomärke när man själv går omkring i kopierade skor är så himla LÅGT!
Jag fattar inte hur folk kan med! Personligen skulle jag aldrig kalar av att klaga på någon på det sättet.
Vem är det som har bestämt att det är okej med kopierade skor och väskor men inte klänningar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback