Alice!

Längtar oerhört till årets Halloweenfest!
I år ska jag vara Alice från Alice Madness Returns när hon går in i sitt hysteria mode!
Jag tycker personligen att det är en perfekt karaktär för just Halloween och jag har redan delar av outfiten klar.

Klänningen har jag klar.
Tyvärr är dem inte helt karaktärenlig då den saknar ärmar men jag känner att det funkar ändå. Det som ska fixas nu är förkläde och eventuell kniv. Förklädet i sig är ju inte så svårt men värre är det med den stora döskalledetaljen där bak.

Jag har faktiskt bestämt mig för att gå med mitt hår och inte peruk. Min mörka peruk börjar bli riktigt trasslig och sist jag hade den kände jag mig inte alls bekväm. På så sätt blir det ju även lite mer off character men eftersom det inte är en cosplay så känner jag att jag inte direkt stävar efter perfektion. Jag tror mitt hår kan funka med bara jag får det att passa in till själva outfiten och så. 



Sen är det givetvis extra kul att Bunny ska vara Alice i sitt "vanliga" underlandet-tillstånd! Vi kommer ha så kul! Det här längtar jag verkligen efter. Tråkigast är att Halloween är en så oerhört kort högtid, det säger bara poff och så är den över :(

Kommentarer
Postat av: Isolde

Sammanträffande!!jag ska också köra på hysteria mode. Awesome ^w^

Postat av: Isolde

Jag är nästan också klar men har inte heller fått tag på vissa detaljer. Min klänning är i stort sätt en blandning av vita saker som jag råkade hitta i en secondhand affär. Men jag kan inte bestämma mig för om jag ska gå all in med sminket. det kommer säkert att färga av sig på allt man råkar ta i. ^_^

2011-10-13 @ 13:26:23
URL: http://isoldeofsweden.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jätte fin stil o älskar din stil!

2011-10-13 @ 21:21:17
URL: http://shivers.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback