Debatten


Här har vi en print screenad bild från debatten igår!

Åh det var så roligt att vara där. Först så hade jag jättetur och träffade Jacob från PP redan på bussen så vi hann snacka ihop oss lite om vad vi ville prata om redan innan, som tex att det inte är mediernas skyldighet att upprätthålla ett klotterplank där alla får säga vad de vill, att det oavsett ändå inte finns någon anonymitet på internet ändå och lite andra saker.

När vi väl kom dit blev vi bjudna på fika och fick sitta och vänta lite innan vi fick gå in i studion. Jag tyckte verkligen det var spännande! Jag och Jacob fick våra platser och så gicj TV-teamet igenom lite regler, vi repiterade starten osv. Sen kom alla kändisar in, lite senare än oss, såna som Gudrun Schyman, Regina Lund, Janne Josefsson, Åsa Vad-hon-nu-än-heter NY frun, och sen började det!

Jag ahde egentligen inte förväntat mig att få säga något men jag märkte ju hur svårt dte var att ta ordet när Belinda bara gav ordet till De Större Namnen, när jag väl satt där kände jag att jag hade väldigt mycket att säga och ville gärna styra in debatten på inriktingar som aldrig kom upp. Sen när jag även märkte att så fort någon av oss mindre inbjudna försökte ta ordet avbröt Belinda eller "ville styra tillbaka debatten till tidgare tråd" Så det var lite segt.

Men på det stora hela var det jätteroligt.
Det jag blev lite irriterad över sen var att när det väl var eftersnack ville jag jättegärna prata med Åsa och precis när hon blev ledig så ropade han som hade Eftersnacket "Hej ni fårn Piratpartiet, kom hit så ska vi disskuter" så resten av eftersnacket fick vi bara stå och lyssna på när hon från Norran, han från Politisk inkorekt och han från moderaterna pratade eftersom vi helelr här inte blev tillfrågade och när Jacob försökte bryta in så blev han avbruten.

Kommentarer
Postat av: Lill-Markus

Vansinnigt roligt när det är närbild på dig och du stirrar in i kameran. Uselt program för övrigt. Debatt går bara utför (vilket Hegerfors åskidliggjorde med framgång). För övrigt tycker jag att du skulle gått ur din partiroll och putsat till Schyman i slutet av programmet…

2011-09-02 @ 16:54:21
Postat av: pimpXprincess

Vad tråkigt att ni blev så avbrutna :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback