Ett sista inlägg

Det här blir nog ett av de sista inläggen jag skriver på den här bloggen.
Det känns verkligen konstigt men jag tror egentligen inte att det spelar någon roll på det stora hela om jag bloggar här eller på Hey Sugar! Det ska bli fantastiskt roligt med en liten nystart och förhoppningsvis lite nya läsare (även om jag hoppas att alla ni gamla kommer fortsätta att läsa min blogg ändå) Allra tråkigast är att arkivet inte hänger med till den nya bloggen men det kommer ju finnas kvar här!

Så fort bloggen kommer upp kommer jag lägga upp en länk här så ni kan klicka er vidare, annars är det bara att gå in på
Hey Sugar och klicka er vidare till Miaka!

I mitt första inlägg från November 2006 skriver jag så här

"Idag

Så då har man skapat sig en blogg oxå.
har tänkt på det ofta men det har int eblivit av förens nu!

Sitter i skolan och borde egentligen jobba med mitt socialkunskapsprojekt så varför gör jag inte det?

Idag ska ja gå på teater me klassen, d ska bli kul.. va himla mysigt förra gånegn vi åkte te gbg å kollade på Körsbärsträdgården... äevn om den va rätt trög, tur att den lyfta lit ei slutet. Hoppes denna är bättre, den godas människan från Sezuan eller vad den heter. Tror att det är Brecht eller nått! Brecht e rätt cool ändå, ibland tror ja att ja gillar hnm bättre än Stanislavski, ja menar Brecht va ju jude! yay, ja gillar judar ;)"

Vad fruktansvärt längesedan det känns! Man kan absolut märka att min stavning blivit bättre, eller så är jag nogrannar med att läsa igenom inläggen flera gånger nu innan jag postar dem. Men sen vet jag att min dyslexi har blivit bättre sen jag var 17 år. Jag minns väldigt tydligt den kvällen som vi hade varit och sett Körsbärsträdgården och hur ingen av oss i Klassen liksom fattade vad den handlade om.
Sen känner jag ju att jag har mognat något så oerhört sedan dess. I dagsläget hade jag ju aldrig föredragit Brecht bara för att han var jude, även om jag fortfarande har en stor förkärlek till de judiska folket.
Men det tillhörde väl den tiden med, att få vara lite barnslig och omogen.



Kommentarer
Postat av: anna

Hej! jag har läst din blogg sedan 2010 tror jag, och den har varit väldigt intressant!

Kommer fortsätta läsa din blogg på Hey Sugar i framtiden! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback